کد خبر: 1216044
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸

جوان آنلاین: کانال تلگرامی صدرا بریتانیا در مطلبی به موضوع بیماری پادشاه انگلیس پرداخت و نوشت:

رسانه‌های سلطنتی انگلیس دیماه امسال اعلام کردند که پادشاه چارلز به علت بزرگ شدن پروستات و عروس وی خانم کیت میدلتون (بدون ذکر جزئیات) به طور همزمان بستری و تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

طی روز‌های بعد، خبر ترخیص همزمان این دو نفر از بیمارستان هم در رسانه‌های بریتانیا منعکس شد.

نکته قبل تأمل آن بود که در ابتدا تصور می‌شد که فقط در مورد دلیل جراحی عروس پادشاه پنهانکاری صورت گرفته است و موضوع بیماری چارلز به اطلاع افکار عمومی رسیده است، اما چند روز بعد، کاخ باکینگهام اعلام کرد که پادشاه انگلیس مبتلا به سرطان شده و تحت درمان قرار گرفته است.

بی‌بی‌سی فارسی با اشاره به این مساله نوشت: "این سرطان در چند روزی که پادشاه برای درمان بزرگ شدن پروستات در بیمارستان بود، تشخیص داده شد". در حالی که تا هنگام ترخیص وی از بیمارستان مشکل اصلی وی از رسانه و مردم پنهان شد، البته هنوز هم کاخ باکینگهام به‌طور مشخص اعلام نکرده است که پادشاه انگلیس به چه نوع سرطانی مبتلا شده است و یا در چه محلی درمان می‌شود؛ فقط اعلام‌شده که وی سرطان پروستات ندارد.

آنچه مورد توجه تحلیل‌گران سیاسی قرار دارد اینست که چرا خبر ابتلای پادشاه انگلیس علنی شد؟ چرا سیاست پنهان‌کاری و عدم شفافیت در مورد خانواده سلطنتی همچنان که در مورد کیت میدلتون صورت گرفت، ادامه پیدا نکرد. به نظر می‌رسد که اعلان عمومی این خبر به چند دلیل بوده است:

1.احتمالا با شروع روند درمان و بروز برخی عوارض شیمی درمانی در ظاهر چارلز، رسانه‌های سلطنتی قادر به پنهان کردن تغییرات ظاهری وی نیستند.
2.  از سوی دیگر ناتوانی چارلز در انجام مسئولیت‌های سلطنتی، موقعیت را برای پادشاهی فرزند ارشد وی یعنی ویلیام فراهم می‌کند و حتی ممکن است که پرنس ویلیام یک پادشاهی زودهنگام را تجربه کند. در عین حال این امکان وجود دارد که زخم کهنه جنگ قدرت در خانواده سلطنتی سر باز کند.
3. آنچه در این بین اهمیت بیشتری دارد، مساله محبوبیت پادشاه چارلز است. او از ابتدا چهره مورد علاقه مردم انگلیس نبود حتی در جریان تاجگذاری در خیابان‌های انگلیس علیه وی شعار دادند. به سبب کاهش محبوبیت وی در جامعه بریتانیا بویژه در بین نسل جوان او با یک بحران محبوبیت مواجه است. حدود یک سوم مردم انگلیس که اکثر هم جوان هستند مخالف نظام سلطنتی هستند و تنها یک سوم (اغلب کهنسالان) رژیم پادشاهی را با اهمیت می‌دادند. از این رو برخی بر این باورند که انتشار خبر بیماری چارلز برای جلب احساسات و عواطف عمومی در انگلیس بوده است تا شاید اندکی از حس تنفر نسبت به او التیام پیدا کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار