کد خبر: 1213580
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
مجرمان سابقه‌دار در تعقیب و گریز با پلیس برای فرار از دست مأموران شروع به پخش‌کردن دلار در خیابان کردند تا مانع ادامه تعقیب پلیس شوند. 

جوان آنلاین: مجرمان سابقه‌دار در تعقیب و گریز با پلیس برای فرار از دست مأموران شروع به پخش‌کردن دلار در خیابان کردند تا مانع ادامه تعقیب پلیس شوند. 
به گزارش «جوان» چندی قبل مأموران کلانتری شهرک غرب هنگام گشت‌زنی به خودروی پراید پارک شده کنار یک ساختمان مسکونی در حالی که راننده‌اش پشت فرمان نشسته‌بود، مشکوک‌شدند و خودرو را تحت نظر قرار دادند. آن‌ها با بررسی شماره پلاک خودرو متوجه شدند پلاک آن سرقتی است با این حال خودرو را همچنان تحت نظر قرار دادند تا اینکه لحظاتی بعد از آن دو پسر جوان که دو کیسه به دوش داشتند از ساختمان مسکونی خارج و سوار پراید شدند. آنجا بود که مأموران اطمینان پیدا کردند آن‌ها سارق منزل هستند و برای بازداشت آن‌ها وارد عمل شدند. 
وقتی مأموران به راننده فرمان ایست دادند، او بدون توجه به فرمان پلیس پایش را روی پدال گاز فشار داد و از محل دور شد و عملیات تعقیب و گریز به جریان افتاد. سواری پراید وقتی وارد خیابان اصلی شد دو سرنشین پراید شروع به پخش کردن دلار در خیابان کردند. همزمان با ریختن دلار به کف خیابان رهگذران، راننده و سرنشینان خودرو‌های عبوری پیاده شده و شروع به جمع کردن دلار‌ها کردند، همین موضوع سبب شد تا خودروی گشت پلیس در ترافیک ایجاد‌شده گرفتار شود. این پایان تعقیب و گریز نبود، بلکه یکی از مأموران از خودرو پیاده شد و شروع به متفرق کردن مردم و بازکردن مسیر کرد و این طور بود که خودروی پلیس به تعقیب ادامه داد و مأموران موفق شدند خودروی سارقان را متوقف کنند. همزمان با توقف خودرو، دو نفر از سارقان موفق به فرار شدند، اما مأمور‌ان موفق شدند راننده را بازداشت کنند. 
احمد، ۲۳ ساله در بازجویی‌ها اتهام سرقت را انکار کرد و گفت «من فقط در نقش راننده و زاغ‌زن حضور داشتم. مدتی قبل بود که وارد این باند شدم. بعد از اینکه خانه مورد نظر را شناسایی می‌کردیم، من پشت فرمان می‌نشستم و سعید و امیر بعد از تخریب در وارد می‌شدند و بعد از سرقت هم فرار می‌کردیم تا اینکه بازداشت شدیم.» 
با اطلاعاتی که احمد در اختیار پلیس گذاشت، مأموران سوابق امیر و سعید را بررسی کردند و فهمیدند هر دو از مجرمان سابقه‌دار سرقت منازل هستند که قبلاً هم به اتهام سرقت بازداشت شده‌بودند. در شاخه دیگری از بررسی‌ها مخفیگاه دو متهم شناسایی شد و بازداشت شدند. 
روز گذشته سه متهم به شعبه سوم بازپرسی دادسرای سرقت منتقل و مقابل قاضی شریفی مورد تحقیق قرار گرفتند. امیر در جریان بازجویی‌ها به سرقت اعتراف کرد. او گفت: من در حال سپری کردن دوران مرخصی از زندان بودم. مدتی قبل به اتهام سرقت بازداشت شدم و باید رد مال می‌کردم. برای همین هر ماه چند روز مرخصی می‌گرفتم و در مدت همان چند روز سرقت می‌کردم و برای اینکه دستگیر نشوم دوباره به زندان برمی‌گشتم. متهم در توضیح آخرین سرقت هم گفت: آن روز بعد از اینکه خانه مورد نظر را شناسایی کردیم من و سعید با دیلم در را تخریب کردیم و وارد شدیم. خانه را گشتیم ومقدار زیادی دلار پیدا کردیم. معلوم بود خانه متعلق به یک مهندس است که ابزار مهندسی زیادی هم آنجا بود و همه را داخل دو کیسه ریختیم و سوار ماشین شدیم که پلیس ما را تعقیب کرد. هنگام تعقیب برای اینکه مانع تعقیب پلیس شویم، دلار‌ها را بیرون ریختیم تا کف خیابان شلوغ شود، اما سرانجام بازداشت شدیم. در پایان سه متهم برای کشف جرائم بیشتر به دستور قاضی در اختیار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفتند.

برچسب ها: مجرم ، سارق ، پلیس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار