کد خبر: 1209970
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶
یک کارشناس امنیتی رژیم صهیونیستی، حمله آمریکا به لبنان و یمن را به خاطر پشتوانه مردمی آنها، بی‌فایده دانست.

جوان آنلاین: سرهنگ «میری ایسین» از افسران بازنشسته واحد اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در گفتگو با شبکه تلویزیونی «آی۲۴نیوز» یادآور شد: انصارالله یمن مانند حزب الله لبنان دارای تجهیزات نظامی پیشرفته مثل پهپاد و موشک‌های قاره پیماست و این توانایی نظامی تا حدی گسترده است که با حمله از بین نمی‌رود.

به گزارش ایرنا، وی به حضور میلیون‌ها یمنی و لبنانی در خیابان‌های صنعا و بیروت در حمایت از محور مقاومت اشاره و اضافه کرد: آنچه حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن را برای ادامه مبارزه علیه آمریکا و اسرائیل تشجیع می‌کند، میزان حمایتی است که آن‌ها از مردم در سراسر جهان عرب دریافت می‌کنند.

این استاد دانشگاه «رایشمن» درباره حمایت افکار عمومی جهان اسلام از مقاومت در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی نیز گفت: اکنون هر گروهی که اسرائیل را هدف حمله قرار دهد، از سوی افکار عمومی جهان عرب مورد تشویق قرار می‌گیرد و محبوبیتش افزایش می‌یابد.

«ایسین»، جوانی جمعیت یمن را یادآور شد و افزود: آموزش‌های ارائه شده به جوانان یمنی، آن‌ها را به افرادی با ایدئولوژی ضداسرائیلی تبدیل کرده است.

بر اساس یافته‌های یک نظرسنجی که ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) و از میان ۸ هزار داوطلب در ۱۶ کشور عربی به وسیله «مرکز عربی تحقیقات و مطالعات سیاسی» مستقر در دوحه قطر انجام شد، ۳۶ درصد پاسخ دهندگان تعلیق روابط یا عادی سازی با اسرائیل را به عنوان مهمترین اقدام برای تحت فشار قرار دادن تل آویو برای پایان دادن به جنگ غزه اعلام کردند.

۸۹ درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی، مخالف به رسمیت شناختن رژیم اسرائیل بوده و ۷۷ درصد آن‌ها واشنگتن و تل‌آویو را بزرگترین تهدید امنیتی منطقه اعلام کردند.

توجه دوباره جهان اسلام به مساله فلسطین را می‌توان یکی از دستاورد‌های مهم عملیات طوفان الاقصی دانست که هر گونه مصالحه و سازش دولت‌های اسلامی و عربی با تل‌آویو را به محاق برد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار