کد خبر: 1209290
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶
سازمان هواشناسی نسبت به تشدید بارش و احتمال ریزش بهمن و طغیان رودخانه‌ها در ۱۵ استان همچنین وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج تا ۱.۷ متر در جنوب کشور هشدار داد.

جوان آنلاین: سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با بارش برف، بارش برف در نواحی با اقلیم سرد، مه گرفتگی، کاهش دید، در مناطق کوهستانی کولاک برف و احتمال بهمن از چهارشنبه تا پنجشنبه( ۲۰ تا ۲۱ دی) خبر داد.

به گزارش مهر، این شرایط جوی روز چهارشنبه در اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، نیمه شمالی کرمانشاه، همدان، ارتفاعات در استان‌های قزوین، البرز، تهران، گیلان و نیمه غربی مازندران و پنجشنبه در اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، شمال استان‌های قزوین، البرز و تهران و ارتفاعات در استان‌های گیلان، مازندران، شمال غرب چهارمحال و بختیاری و شمال شرق خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر این مخاطره جوی اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، لغزندگی زمین در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف، کاهش دید، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال بهمن، کولاک برف، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرت ناشی از این شرایط جوی، پرهیز از سفرهای غیرضروری به‌ویژه در گردنه‌های برفگیر و مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر را توصیه می‌کند.

این سازمان همچنین با صدور هشدار سطح زرد از افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای تا ۲۶ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا ۱.۷ متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل از صبح چهارشنبه تا بعد از ظهر جمعه ( ۲۰ تا ۲۲ دی) خبر داد.

این شرایط روز چهارشنبه در مناطق دور از ساحل استان خوزستان، پنجشنبه و جمعه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر این مخاطره جوی خطر غرق شدن شناگران و غواصان، آسیب به تورها و قفس‌های صیادی، احتمال آسیب به شناورهای سبک و تفریحی، اختلال در فعالیت‌های ساحلی و فراساحل به‌ویژه فعالیت‌های سکوهای نفتی پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی در شرایط جوی منع شنا و غواصی، منع فعالیت‌های شیلاتی، محدودیت در تردد شناورهای سبک و تفریحی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر و فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحلی و سکوهای نفتی را توصیه می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار