کد خبر: 1209098
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
شهرداری تهران پیش از این از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی تجلیل کرده بود و این‌بار نوبت ورزشکاران پاراآسیایی بود. در بازی‌های هانگژو کاروان فرزندان ایران با درخششی کم‌نظیر موفق شد با کسب ۴۴ مدال طلا، ۴۶ نقره و ۴۱ برنز برای نخستین‌بار نایب‌قهرمانی آسیا را به دست بیاورد.
شیوا نوروزی

جوان آنلاین: مراسم تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های پاراآسیایی هانگژو در غیاب وزیر ورزش و با اهدای هدایا به ورزشکاران جانباز و توان‌یاب برگزار شد. روز گذشته با اینکه جامعه ورزش جانبازان و توان‌یابان منتظر حضور کیومرث هاشمی در برج میلاد بودند، اما جلسه فوری اجازه حضور را به وزیر ورزش نداد تا در این مراسم، شهردار تهران به تنهایی از مدال‌آوران پاراآسیایی تجلیل کند.
شهرداری تهران پیش از این از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی تجلیل کرده بود و این‌بار نوبت ورزشکاران پاراآسیایی بود. در بازی‌های هانگژو کاروان فرزندان ایران با درخششی کم‌نظیر موفق شد با کسب ۴۴ مدال طلا، ۴۶ نقره و ۴۱ برنز برای نخستین‌بار نایب‌قهرمانی آسیا را به دست بیاورد. در این مراسم پاداش‌های ۱۰۰، ۷۰ و ۵۰ میلیون تومانی به مدال‌آوران طلایی، نقره‌ای و برنزی اهدا شد و مدال‌آوران رشته‌های تیمی نیز بابت طلا، نقره و برنز به ترتیب ۷۰، ۵۰ و ۳۰ میلیون تومان پاداش دریافت کردند. برای مربیان مدال‌آور هم ۳۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود.

تعهد مدال‌آوران
رئیس کمیته ملی پارالمپیک از همه کسانی که در درخشش کاروان کشورمان در هانگژو نقش داشتند، تشکر کرد. غفور کارگری در مراسم تجلیل از مدال‌آوران ضمن اشاره به حوادث اخیر کشور اظهار داشت: «از همه کسانی که این اتفاق بی‌نظیر را در تاریخ ورزش رقم زدند، تشکر می‌کنم. ۱۳۱ مدال رنگارنگ در هانگژو گرفتید که ۴۴ مدال آن طلا و ۲۲ مدال آن با رکوردشکنی در آسیا همراه بود، یعنی ۵۰ درصد از ورزشکاران مدالشان همراه با رکوردشکنی بود. تعدادی هم مدال‌هایشان را به شهدای غزه تقدیم کردند. نوع احترام شما به پرچم مؤید تعهد شما ورزشکاران است. سه رویداد مهم پیش‌رو دارید؛ پارالمپیک پاریس، جوانان آسیا در تاشکند و پاراآسیایی ژاپن که هر سه رویداد سخت است و باید خیلی قوی کار کنید. برای نتیجه گرفتن باید از هم‌اکنون کمر همت ببندیم برای فتح قله‌های هر سه رویداد.»

فراهم کردن زیرساخت‌ها
علیرضا زاکانی تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های پاراآسیایی را انجام وظیفه خواند. شهردار تهران بر عزم راسخ این ورزشکاران تأکید کرد و از تلاش برای فراهم کردن زیرساخت‌ها جهت استفاده ورزش جانبازان و توان‌یابان گفت: «دور هم جمع شده‌ایم تا گوشه‌ای از وظیفه خود را نسبت به شما عزیزان ادا کنیم. کسی که در بازی‌های پاراآسیایی و پارالمپیک شرکت می‌کند از یک محدودیت‌هایی برخوردار است. اولین نکته همت بلند یک قهرمان و غلبه بر نقصی است که در جسم دارد و عزم آن قهرمان بسیار باارزش‌تر از افراد عادی است که زحمت می‌کشند و مدال می‌آورند. در واقع کسی که به این خودباوری برسد که از مشکلات جسمی عبور کند و در قله افتخار بنشیند، جای ستایش و ارزش‌گذاری دارد. نوع مواجهه شما با عرصه‌های مختلف بااهمیت است؛ اینکه در اوج جوانمردی، دریافت درستی از دین و ملیت داشته باشید و بزرگی و عظمت ایران را به رخ دیگران بکشانید، بسیار حائز اهمیت است. تلاش می‌کنیم در کنار فراهم کردن زیرساخت‌ها به شما امکاناتی ارائه دهیم تا تفاوتی بین کسانی که در عرصه‌های جهانی مدال می‌آورند با شما که در حوزه پارا‌آسیایی و پارالمپیک فعالیت می‌کنید و با شرایط خاص این توفیقات را به دست می‌آورید، وجود نداشته باشد.»

تهدید به کناره‌گیری
در جلسه دیروز فرصتی پیش آمد تا برخی از مدال‌آوران شاخص حوزه پارالمپیک انتقادهایشان را از عدم رسیدگی به وضعیت ورزشکاران بیان کنند. یکی از منتقدان ساره جوانمردی بود که حتی حرف خداحافظی از تیم‌ملی را نیز پیش کشید. جوانمردی، قهرمان بازی‌های پارالمپیک به عنوان مادر قهرمان در بازی‌های هانگژو حضور داشت و به مدال نقره دست یافت. ملی‌پوش پاراتیراندازی تأکید کرد اگر شرایط تغییر نکند در پاریس شلیک نخواهد کرد: «فدراسیون جانبازان و توان‌یابان قول داد شرایط خوبی را برای حضور در بازی‌های پارالمپیک پاریس در رشته تیراندازی فراهم کند که متأسفاته تا این لحظه هیچ اتفاقی رخ نداده است. بنابراین اگر فضا از نظر مربی، تمرین و امکانات فراهم نباشد، ترجیح می‌دهم در پارالمپیک پاریس حضور پیدا نکنم، چون با بچه در چنین شرایطی وضعیت واقعاً سخت است. در حال حاضر با بچه کوچک برای من شرایط حضور در تمرینات واقعاً سخت است و کسی هم از من حمایت لازم را نداشته است.»
هادی رضایی، سرمربی تیم‌ملی والیبال نشسته نیز خواستار دیده شدن تلاش مدال‌آوران پاراآسیایی و پارالمپیکی شد: «برای ورزش جانبازان و توان‌یابان جوایز مطرح نیست، بلکه دیده شدن مهم است. به اینکه مبلغ پاداش بالا و پایین است، کاری ندارم. شهردار قدم اول را برداشت و بقیه ارگان‌ها هم نگاهشان به همه رشته‌ها یکسان باشد، چون به ورزشکاران انگیزه می‌دهد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار