مجید نژادحسین با اشاره به برگزاری یکصد و نودمین جلسه شورای عالی ترافیک کشور، افزود: ازجمله دستور کارهای این جلسه، بررسی و تصویب مطالعات حملونقل همگانی مشهد و حومه بود که پیشازاین تهیهشده و در صف بررسی قرارگرفته بود.
وی گفت: این مطالعات درواقع نقشه راه مدیریت شهری برای توسعه حملونقل عمومی است که خوشبختانه دراین جلسه مطالعات حملونقل همگانی شهر مشهد به تصویب رسید و از این به بعد وارد فرایند اجرایی این مطالعات خواهیم شد.
نژادحسین بابیان اینکه مشهد اولین شهر ایران است که توانسته است مطالعات تفصیلی حملونقل همگانی را آماده و مصوبه آن را دریافت کند، افزود: از این نظر در میان همه کلانشهرهای کشور پیشرو هستیم و حتی تهران نیز این مسئله را به سرانجام نرسانده است.
رئیس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: دراین مطالعات، ایجاد شش خط بیآرتی در شهر و نحوه اتصال آنها به چهار خط مترو تصویبشده است.
نژادحسین گفت: همه خطوط مترویی مشهد که در مطالعات به آن اشارهشده بود، تأیید شد، ضمن اینکه توسعه خط 2 مترو هم که در مطالعات تفصیلی آمده بود، در شورایعالی ترافیک کشور تأیید و تصویب شد؛ این یعنی اینکه خط 2 از ایستگاه شهرک سلامت به سمت بولوار فکوری و موازی با بولوار وکیلآباد توسعه پیدا خواهد کرد.
وی با تأکید بر 10 ساله بودن این برنامه و آغاز عملیات اجرایی طرحهای پیشبینیشده در آن، از ماههای آینده، بیان کرد: از حالا به بعد و با تصویب مطالعات تفصیلی شهرداری مشهد، ما روی اجرا و پیادهسازی پروژههای پیشبینیشده دراین مطالعات متمرکز خواهیم شد.
نژادحسین گفت: ازآنجاییکه پیشبینی میکردیم مطالعات تفصیلی حملونقل همگانی مشهد به تصویب برسد، بودجه و اعتبار مناسبی برای اجرای بخشی از پروژههای آن در بودجه سال آینده شهرداری تخصیص خواهد یافت.
رئیس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: معاونت عمران شهرداری مشهد باید دستکم در سال آینده 1 یا 2 خط از 6 خط بیآرتی را اجرا و بهرهبرداری کند.