کد خبر: 1208769
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس مطرح کرد؛
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: در مطالعات تفصیلی حمل‌ونقل همگانی مشهد، که برای اولین بار در کشور، به تصویب رسیده، ایجاد 6 خط بی‌آرتی، توسعه خط 2 مترو و ... پیش‌بینی‌شده است.
شهربانو بشکنی

مجید نژادحسین با اشاره به برگزاری یک‌صد و نودمین جلسه شورای‌ عالی ترافیک کشور، افزود: ازجمله دستور کارهای این جلسه، بررسی و تصویب مطالعات حمل‌ونقل همگانی مشهد و حومه بود که پیش‌ازاین تهیه‌شده و در صف بررسی قرارگرفته بود.

وی گفت: این مطالعات درواقع نقشه راه مدیریت شهری برای توسعه حمل‌ونقل عمومی است که خوشبختانه دراین جلسه مطالعات حمل‌ونقل همگانی شهر مشهد به تصویب رسید و از این به بعد وارد فرایند اجرایی‌ این مطالعات خواهیم شد.

نژادحسین بابیان اینکه مشهد اولین شهر ایران است که توانسته است مطالعات تفصیلی حمل‌ونقل همگانی را آماده و مصوبه آن را دریافت کند، افزود: از این نظر در میان همه کلان‌شهرهای کشور پیشرو هستیم و حتی تهران نیز این مسئله را به سرانجام نرسانده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: دراین مطالعات، ایجاد شش خط بی‌آرتی در شهر و نحوه اتصال آن‌ها به چهار خط مترو تصویب‌شده است.

نژادحسین گفت: همه خطوط مترویی مشهد که در مطالعات به آن اشاره‌شده بود، تأیید شد، ضمن اینکه توسعه خط 2 مترو هم که در مطالعات تفصیلی آمده بود، در شورای‌عالی ترافیک کشور تأیید و تصویب شد؛ این یعنی اینکه خط 2 از ایستگاه شهرک سلامت به ‌سمت بولوار فکوری و موازی با بولوار وکیل‌آباد توسعه پیدا خواهد کرد.

وی با تأکید بر 10 ساله‌ بودن این برنامه و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های پیش‌بینی‌شده در آن، از ماه‌های آینده، بیان کرد: از حالا به بعد و با تصویب مطالعات تفصیلی شهرداری مشهد، ما روی اجرا و پیاده‌سازی پروژه‌های پیش‌بینی‌شده دراین مطالعات متمرکز خواهیم شد.

نژادحسین گفت: ازآنجایی‌که پیش‌بینی می‌کردیم مطالعات تفصیلی حمل‌ونقل همگانی مشهد به تصویب برسد، بودجه و اعتبار مناسبی برای اجرای بخشی از پروژه‌های آن در بودجه سال آینده شهرداری تخصیص خواهد یافت.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: معاونت عمران شهرداری مشهد باید دست‌کم در سال آینده 1 یا 2 خط از 6 خط بی‌آر‌تی را اجرا و بهره‌برداری کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار