کد خبر: 1208765
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۴
شورای معادن استان به ریاست استاندار خراسان رضوی و با دستور کار بررسی اکتشافات پهنه‌های بزرگ معدنی خراسان رضوی برگزار شد.
شهربانو بشکنی

 نشست شورای معادن استان به ریاست یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در محل دفتر استاندار برگزار شد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به دستور کارهای این نشست اظهار کرد: با توجه به اهمیتی که حوزه اکشافات معدنی دارد، گزارشی از اکتشافات پهنه‌های بزرگ معدنی استان در این جلسه به استاندار خراسان رضوی ارائه شد. در این راستا پیرامون بحث سازمان زمین شناسی در قالب طرح ژئوفیزیک هوایی در پهنه‌ی غرب استان عملیات در حال انجام است.

امیررضا رجبی ادام داد: در قالب این پروژه طی پرواز از ارتفاع ۲۵۰ متر با تجهیزات تا عمق ۸۰۰ متری مواد معدنی در حال شناسایی است و نقشه‌های آن تا پایان سال تکمیل می‌شود. 

وی در خصوص دستورکار بعدی این نشست عنوان کرد: پیرامون اکتشافاتی که توسط مجموعه ایمیدرو در منطقه عمومی تایباد-خواف در حال انجام است، گزارشی در جلسه ارائه شد. در این راستا تا ابان ۱۴۰۳؛ اکتشاف تفصیلی این محدوده‌ عمومی کامل خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه با پیگیری سازمان صمت، مجتمع مواد معدنی خراسان رضوی توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی در استان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به پروانه اکتشافی که در اختیار این شرکت قرار گرفته، عملیات اکتشاف تفصیلی و پی جویی در حال انجام است و طبق برنامه زمان بندی بخشی از این اکتشاف طی شش ماه آینده و بخشی دیگر از اکتشاف طی یک سال آینده به نتیجه خواهد رسید که زمینه خوبی هم برای سرمایه گذاری فراهم خواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار