کد خبر: 1208545
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
جواد عسکر

جوان آنلاین: شاخص بورس تهران اگرچه اولین روز هفته را با افت ۱۵۳۵ واحدی آغاز کرد، اما نماد‌های خودرویی مورد توجه سهامداران و سرمایه‌گذاران قرار گرفت و بسیاری از افت روزانه بورس را جبران کرد، به طوری که نماد ایران خودرو بیش از ۵۰۲ میلیون سهم به ارزش ۱۴۳ میلیاردتومان بین سهامداران معامله شد و دیگر نماد‌های خودرویی نیزبی‌نصیب نماندند و توانست در جو منفی بازار امروز نیز روند نسبتا خوبی را پشت سربگذارند.
به نظر می‌رسد تغییرات قیمت‌گذاری شورای رقابت در قیمت‌گذاری و واگذاری آن به وزارت صنعت یک سو و خبر‌های منتشر شده از سوی دیگر دبیر انجمن قطعه سازان نیز گفته است: با امضای صورت‌جلسه‌ای بین وزارت صمت و ۲ خودروساز بزرگ، مقرر شد تا پایان سال ایران خودرو و سایپا هر کدام ۶۰ هزار خودرو با قیمت ۵ درصد زیر حاشیه بازار به مردم بفروشند. البته هنوز این خبر توسط خودروسازان تایید نشده است، اما به نظر می‌رسد برای خروج خودرویی‌ها از زیان‌های انباشته مسئولان به فکر تغییراتی در روند قیمت گذاری این کالا شده‌اند.
در بازار امروز بیشترین ورود پول حقیقی به گروه خودرو و قطعات، منسوجات، محصولات غذایی، استخراج کانه فلزی و بیشترین خروج پول از گروه محصولات شیمیایی، فلزات اساسی، سرمایه گذاری‌ها بود.
به گزارش خبرنگارجوان آنلاین، بر اساس ارقام درج شده در پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق و بهادار تهران امروز با ۱۵۳۵ واحد کاهش به ۲ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۶۹۹ واحد و ارزش روز بازار به ۷ هزار و ۵۰۸ هزار میلیارد تومان رسید.
شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) با ۳۲۱ واحد کاهش به ۴۵۱ هزار و ۴۸۹ واحد رسید. شاخص کل (هم‌وزن) با ۳۱۶ واحد صعود به ۷۵۷ هزار و ۷۵ واحد رسید. شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۱۷۹ واحد صعود به ۴۲۸ هزار و ۳۷۷ واحد رسید.
شاخص آزاد شناور با ۲۲۳ واحد افت به ۲ میلیون و ۷۵۶ هزار و ۶۱ واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با ۳۳۹ واحد کاهش به یک میلیون و ۶۲۴ هزار و ۶۷۵ واحد و شاخص بازار دوم با ۵۳۹۶ واحد افت به رقم ۴ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۶۵۹ واحد رسید.
نماد خودرو، فولاد، خساپا، غکورش بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس ایران داشت و اخابر، میدکو، و همراه بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشت.
در بازار فرابورس ایران شاخص کل فرابورس ۱۲.۴۶ واحد کاهش به رقم ۲۶ هزار و ۱۸۱ واحد رسید.
معامله‌گران فرابورس تعداد ۵ میلیارد و ۶۷۴ میلیون برگ سهم در قالب ۲۳۷ هزار و ۷۰۳ فقره به ارزش ۲۱ هزار و ۱۰ میلیارد تومان با مجموع اوراق بدهی دولت داد و ستد کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار