کد خبر: 1208432
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
انفجار تروریستی عصر روز سیزدهم دی‌ماه در کرمان که در روز ولادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علی‌ها (روز مادر) و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی رخ داد، دو موج واکنشی به دنبال داشت؛ موج اول واکنش‌ها به اصل واقعه تروریستی بود که بهانه‌ای شد تا هنرمندان عرصه‌های فرهنگی و هنری در کنار دیگر اقشار مختلف کشورمان در همان ساعات اولیه با انتشار تصاویر، عکس و استوری‌های مختلفی آن را محکوم کنند
مصطفی شاه کرمی

جوان آنلاین: در پی حادثه دلخراش، ناگوار و تروریستی عصر روز سیزدهم دی ماه در شهر کرمان، چهره‌های سرشناس هنری در صفحات شخصی خود به انحای مختلف با انتشار تصاویر و متن‌هایی این اقدام ضدانسانی را محکوم کردند. همچنین فعالان مجازی در واکنش به استوری یک فوتبالیست فراری که در صفحه شخصی‌اش ضمن ابراز خوشحالی، به شهدای این حادثه توهین کرده بود، این اقدام را هم‌داستانی با صهیونیست‌های کودک‌کش دانستند.
انفجار تروریستی عصر روز سیزدهم دی‌ماه در کرمان که در روز ولادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علی‌ها (روز مادر) و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی رخ داد، دو موج واکنشی به دنبال داشت؛ موج اول واکنش‌ها به اصل واقعه تروریستی بود که بهانه‌ای شد تا هنرمندان عرصه‌های فرهنگی و هنری در کنار دیگر اقشار مختلف کشورمان در همان ساعات اولیه با انتشار تصاویر، عکس و استوری‌های مختلفی آن را محکوم کنند. موج دوم، اما اظهار نفرت و انزجار نسبت به استوری یک فوتبالیست فراری بود که وی در آن ضمن توهین به شهدای این حادثه تروریستی ابراز خوشحالی کرده بود.

داغدار هموطنان
آزیتا ترکاشوند، بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه جامعه هنری، جامعه ورزشی و همه و همه در کنار عزیزان داغدیده این حادثه ناگوار هستند، به ایسنا می‌گوید: واقعاً با این اتفاق ناگوار روح و قلب همه ما به درد آمد و ناراحت شدیم. اکنون می‌خواهم بگویم جامعه هنری با تمام وجود ابراز همدردی می‌کند با این عزیزان و در کنارشان هستیم و قطعاً این اقدام تروریستی را هم محکوم می‌کنیم.
ترکاشوند در ادامه تأکید می‌کند: با تمام وجودم می‌گویم مگر می‌شود آدم، ایرانی باشد، خیرخواه مردم باشد، ادعای مردم دوستی و وطن‌پرستی کند و با این فاجعه دردناک دل‌مان به درد نیاید؟! مرگ این همه آدم بی‌گناه شوخی نیست. حدود ۲۰کودک بی‌گناه پرپر شدند. مگر می‌شود در روز مادر، مادران این آب و خاک و کودکان سرزمین‌مان که این‌طور پرپر شدند و به خاک و خون کشیده شدند روح‌مان آرام باشد و ناراحت نشویم. قطعاً دل همه ایران و ایرانی و وطن‌پرستان از این فاجعه غمبار به درد آمد.

راهی که ادامه دارد
محیا دهقانی، بازیگر سینما و تلویزیون نیز با اشاره به اینکه اگر دشمن می‌خواست با این حادثه که در نزدیکی مزار سردار شهید سلیمانی به وجود آورد ترس را در جان مردم بیندازد با این کار نتیجه عکس می‌گیرد، می‌گوید: این حرکت مردمی برای سردار شهید قطعاً ادامه‌دار خواهد بود و کسی نمی‌تواند آن را متوقف کند. همانطور که این سردار، جانش را شجاعانه برای کشورش به دست گرفت، هموطنان ما هم همین حس را به کشورشان دارند.
دهقانی در واکنش به استوری فوتبالیست فراری که از شهادت هموطنان‌مان در انفجار کرمان ابراز خوشحالی کرده بود، اظهار می‌دارد: کسانی که از ریخته شدن خون‌های پاک، خوشحالی می‌کنند، دیگر بشر نیستند و حتی حیف که کلمه حیوان برای آن‌ها به کار برده شود. چطور می‌توانند درباره خون پاک مردمی که با آن عشق و آن نگاه به کرمان رفتند و این اتفاق برای‌شان افتاده، این‌گونه صحبت کنند؟! این اظهارات نشان‌دهنده تاریکی و شیطان‌صفتی محض است و چنین انسانی بی‌ذات‌ترین و بی‌وجدان‌ترین فرد می‌تواند باشد.

ما به تنهایی ایستادیم
مهران غفوریان، بازیگر سینما و تلویزیون نیز در پی جنایت تروریستی کرمان می‌گوید: ما ایرانی‌ها در هشت سال دفاع مقدس خودمان را ثابت کردیم. همه دنیا از عراق حمایت می‌کرد، ما به تنهایی ایستادیم. ما هزاران شهید دادیم تا امنیت این کشور تأمین شود. به همین دلیل ما با همه جای دنیا تفاوت داریم. خیلی‌ها از جمله حاج قاسم برای این امنیت شهید شدند و جان خود را فدا کردند. متأسفانه این عمل وحشیانه و تروریستی در روز مادر، که روز جذاب و قشنگی است صورت گرفت. خیلی از کسانی که در این حادثه جان باختند مادر بودند.
این بازیگر سینما و تلویزیون در واکنش به افرادی که از این کشتار ابراز خوشحالی کرده‌اند، اظهار می‌دارد: هرکسی که از کشته شدن مردم بی‌دفاع، بی‌گناه و مظلوم خوشحال شود، با آن کسی که مرتکب این جنایت شده است، هیچ تفاوتی ندارد. کسی هم که بمب‌گذاری کرده، از منفجر شدن آن بمب و کشتار آن مردم خوشحال شده است. کسی را که از کشتار انسان‌های بی‌گناه ابراز شادی می‌کند، باید در تیمارستان و به دور از دیگر بیماران روانی بستری کرد. واقعاً این را نمی‌توان درک کرد. اصلاً احساسات را کنار بگذاریم، عقل را چه کنیم؟ شرم بر کسانی که از کشتار این مردم مظلوم به دست تروریست‌های کثیف، استفاده ابزاری و سیاسی می‌کنند.

هزینه استقلال یک ملت
مهران رجبی، بازیگر سینما و تلویزیون که این روز‌ها مشغول اجرای برنامه «خودمانی» در تلویزیون است، ضمن محکوم کردن حمله تروریستی کرمان به تسنیم می‌گوید: نباید فراموش کنیم اگر کشوری بخواهد به قله‌های موفقیت دست یابد باید استقلال واقعی داشته باشد و قطعاً این استقلال هزینه خواهد داشت که خب طبیعی است که باید برای رسیدن به این امتیاز هزینه هم پرداخت شود و حادثه غم‌انگیز کرمان را هم باید در همین زمینه بررسی کرد.
این بازیگر سینما و تلویزیون در ادامه ضمن تأکید بر اینکه سال دیگر مسیر گلزار شهدای کرمان شلوغ‌تر خواهد شد، می‌افزاید: اگرچه امسال تعدادی از هموطنان ما شهید شدند، اما سال بعد تأثیر خون این شهدا را خواهید دید که منحصر به هموطنان ما نیست و تردید ندارم از چند کشور دنیا به این مسیر می‌آیند و مزار شهدا را به قدوم خود مزین می‌کنند تا مطهر شوند.
رجبی در واکنش به پیام‌های گسترده همکاران هنری‌اش اظهار می‌دارد: در پی این اتفاقات تلخ، اما از یک همگرایی و هم‌افزایی بسیار خوشحالم از اینکه همکاران هنرمندم آرام آرام متوجه واقعیت ماجرا می‌شوند، در پشت پرده چه هیولا‌هایی وجود دارند که از هیچ جنایتی در حق این مردم ابا ندارند. بعضاً می‌شنوم همکاری از میان هنرمندان ما به فشار روانی روی چهره‌ها یا ناسزای فضای مجازی توسط اکانت‌های فیک می‌گوید و می‌نویسد. اصلاً همکاران ما نگران توهین‌های بیگانگان، معاندین و لشکر فحاش فضای مجازی نباشند. عزت را فقط از خدای بزرگ طلب کنید و مقدمه عزت این است که ما درست ببینیم، درست قضاوت کنیم و جنایت‌های ابرجنایتکاران بین‌المللی را محکوم کنیم.

همدل و همقدم
مژده خنجری، مجری برنامه‌های تلویزیونی هم در واکنش به این اقدام تروریستی می‌گوید: این فاجعه قلب همه را به درد آورد، هدفی که در پشت این وقایع وجود دارد، ترساندن مردم است. آن‌ها می‌خواهند مردمی را بترسانند که همدل و همقدم پشت هم ایستاده‌اند و به قهرمانان بزرگ کشورمان احترام می‌گذارند، اما راه به جایی نخواهند برد.
خنجری در رابطه با واکنش غیرانسانی و توهین‌آمیز فوتبالیست فراری نیز خاطرنشان می‌کند: هرکسی که از کشته شدن مردم مظلوم که بخشی از آن‌ها زن و کودک بودند بخواهد خوشحالی کند، قاعدتاً باید به انسانیت او شک کرد؛ حالا هر کسی با هر گرایش و تفکری که می‌خواهد باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار