کد خبر: 1208319
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خبرداد
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ساختمان جدید بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) که سانتر بیماران ترومایی در غرب کشور است، با همت دولت سیزدهم در اتمام پروژه های نیمه تمام و همکاری های وزارت بهداشت، سازمان برنامه ریزی و بودجه با پیشرفت چشمگیری در حال سپری کردن مراحل پایانی است.
دكتر اماني رئيس دانشگاه علوم پزشكي اراك  در کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی کلانشهر اراک که در محل پروژه در دست احداث بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) برگزار شداظهار كرد:  با توجه به اینکه ۲۰ درصد پایانی پروژه معادل یک پروژه کامل است این بیمارستان تمام امکانات و تجهیزاتی که برای یک بیمارستان جنرال و ترومایی نیاز است را دارد و دارای بخش های مختلف نوروسرجری، نورولوژی، عفونی، داخلی، ICU ،CCU و ... است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر اینکه جانمایی بیمارستان از ابتدا جانمایی درستی نبوده است، به مشکل پارکینگ، پمپ بنزین موجود در مسیر بیمارستان و ترافیک اشاره کرد و خواستار حمایت اعضای شورای شهر در خصوص رفع این مشکلات شد.
دکتر امانی ضمن اشاره به اینکه در یکسال اخیر تجهیزات بسیاری در حوزه سلامت به استان وارد شده است، ادامه داد: تمام همت خود را به کار بسته‌ایم تا طبق برنامه‌ زمانبندی شده این پروژه را به اتمام برسانیم و در این خصوص لازم می‌دانم از حمایت‌ها و تعامل همیشگی اعضای شورای اسلامی قدردانی نمایم.
وی با اشاره به اینکه بحث بهداشت و درمان بحث بسیار گسترده ای است، به آلودگی هوا و مشکلات ناشی از آن در زمینه آسیب به سلامت هشهریان تاکید کرد و خواستار همکاری تمامی دستگاه های اجرایی استان در رفع این معضل مهم شد.
دکتر امانی به نیازهای آتی حوزه سلامت اشاره کرد و ابراز داشت: نیاز به دستگاه pet scan در تکمیل زنجیره درمانی سرطان استان، نیاز به تاسیس بیمارستان تخصصی روانپزشکی، تاسیس بیمارستان تخصصی اطفال، تاسیس بیمارستان تخصصی قلب و ارتقا بیمارستان زنان با توجه به جوانی جمعیت از جمله نیازهای استان در حوزه بهداشت و درمان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان خاطرنشان ساخت: با توجه به مطالبات بحق همشهریان در خصوص بهداشت و سلامت، افزایش فضای درمانی یکی از مهمترین نیازهای استان مرکزی بوده که امیدواریم با ساخت و بهره برداری از این بیمارستان این کمبودها تا حد زیادی مرتفع شود.

دکتر محمودی شهردار اراک نیز در این نشست گفت:تلاش و جدیت شورای اسلامی شهر در ورود به مسائل شهری جدا از مسائلشهرداری، به ویژه در حوزه بهداشت و سلامت مردم قابل تقدیر است.

وی  افزود: با تفکر مدیریت شهری و با پشتوانه مردم و اعضای شورای اسلامی شهر، برای بهره برداری هرچه سریعتر ازپروژه بزرگ حضرت ولیعصر(عج) تلاش نماییم.

 

شهردار اراك بيان داشت:مجموعه شهرداری اراک نیز با مصوبات شورای اسلامی شهر، این آمادگی را دارد که بااستفاده از ظرفیت نیروهای متخصص و کارشناس بدنه شهرداری، در موضوعات شهری ورود نماید.

وی تاکید کرد که مجموعه شهرداری اراک به هر شکل و طریقی که تبعات آلودگی هوا کم شود، با سایر دستگاه ها و نهادهای مربوطه همکاری خواهد داشت.

 
 
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار