کد خبر: 1205245
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
ادامه مسیر چلسی در جام اتحادیه پوچتینو:
آبی‌های لندنی یک گام دیگر به قهرمانی جام اتحادیه نزدیک‌تر شدند. چلسی بعد از دو باخت خارج از خانه و سقوط در جدول لیگ برتر، با شکست شفیلدیونایتد به استقبال نیوکاسل رفت و با گذشتن از سد میهمانش در ضربات پنالتی شانس کسب حداقل یک جام را برای خود زنده نگه داشت
اشرف رامین

جوان آنلاین: آبی‌های لندنی یک گام دیگر به قهرمانی جام اتحادیه نزدیک‌تر شدند. چلسی بعد از دو باخت خارج از خانه و سقوط در جدول لیگ برتر، با شکست شفیلدیونایتد به استقبال نیوکاسل رفت و با گذشتن از سد میهمانش در ضربات پنالتی شانس کسب حداقل یک جام را برای خود زنده نگه داشت. پوچتینو و شاگردانش به خاطر عملکردشان در این فصل بار‌ها با انتقادات تند مواجه شدند و حتی بحث برکناری سرمربی نیز مطرح شد. تیم رده دهمی هیچ امیدی به لیگ ندارد و بقا در جام اتحادیه و جام‌حذفی تنها اهداف آبی‌هاست. غلبه بر کلاغ‌ها در استمفوردبریج اگرچه سخت بود، ولی با تلاش فراوان به دست آمد. سرمربی چلسی در مورد موفقیت شاگردانش اظهار داشت: «بسیار خوشحال هستم. ما گلی دریافت کردیم که می‌تواند روی هر تیمی تأثیر منفی داشته باشد و بازیکنان باید به‌خاطر عملکردی که داشتند مورد تقدیر قرار بگیرند. واکنش خیلی خوبی به گلی که خوردیم، داشتیم. به تلاش کردن ادامه دادیم و تغییراتی ایجاد کردیم که تأثیرگذار بود. مهم‌ترین نکته این است که ما تا لحظه آخر به خودمان باور داشتیم. همیشه می‌دانیم که ضربات پنالتی به شانس، استعداد و کیفیت بستگی دارد. بنابراین خوشحال هستیم، چون هدف ما این بود که صعود کنیم و حالا باید از این بازی عبور و روی بازی بعدی تمرکز کنیم.» چلسی در هفته‌های گذشته با چالش‌های زیادی دست‌وپنجه نرم کرده و هنوز هم شرایط تیم بهبود نیافته است. بااین‌وجود سران باشگاه همچنان به پوچتینو فرصت داده‌اند تا تیم لندنی را به روز‌های اوج بازگرداند. سرمربی تیم معتقد است خوشحالی همه بازیکنان از کسب پیروزی اتحاد تیم را نشان می‌دهد: «چنین دیدار‌هایی بسیار مهم هستند. پیاده کردن سبک بازی برابر تیمی، چون نیوکاسل مهم است، اما در عین حال دیدن احساسی که تمامی اعضای تیم به هم دارند هم ارزش بسیاری دارد. اینکه ببینید بازیکنان مصدوم و بازیکنانی که در زمین حضور ندارند هم همان خوشحالی را ابراز می‌کنند. مسئولیت هدایت آن‌ها و فراهم کردن بستری برای پیشرفت این بازیکنان زیاد است. ما در طول زمان پیشرفت خواهیم کرد و به جایگاهی که چلسی باید در آن باشد، می‌رسیم.»
این تیم در نیمه‌نهایی جام اتحادیه باید به مصاف میدلزبرو دسته اولی برود. بااین‌حال بازیکنان چلسی حق دست‌کم گرفتن این حریف را ندارند. آبی‌ها در حالی از سد راه‌راه‌پوشان نیوکاسل گذشتند که دو تیم به تساوی یک – یک رضایت دادند، ولی ضیافت پنالتی‌ها به سود چلسی تمام شد. درخشش در ضربات پنالتی یکی از دلایل رضایت پوچتینو از شاگردانش بود: «ما همیشه تمرین می‌کنیم. شوت زدن، ضربات آزاد و پنالتی‌ها، نه هر روز، اما چند روز در هفته. می‌شود هر روز پنالتی را تمرین کرد، اما مهم این است که بدانید چطور باید استرس را مدیریت کنید. پنالتی بیشتر بستگی به مهارت دارد تا به تمرین کردن.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار