کد خبر: 1204932
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
رییس پلیس فرودگاه‌های کشور اعلام کرد:
فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور با اعلام اینکه پلیس فرودگاه از ابتدای سال امنیت ۲۸ میلیون مسافر را تامین کرده است از کشف بیش از یک تن و ۸۰۰ کیلو مواد مخدر در فرودگاه‌های سراسر کشور در ۹ ماه گذشته سال خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین، سردار محسن عقیلی در نشست خبری صبح امروز در مقر مرکزی پلیس فرودگاه‌های کشور در مهرآباد با حضور خبرنگاران برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدای حادثه تروریستی راسک، گفت: شهادت این همکاران عزیز را به مردم ایران، نیرو‌های مسلح و خانواده آنان تسلیت عرض می‌کنم. ماموران پلیس در هر عرصه و بخشی که حضور داشته باشند تا پای جان برای امنیت و آرامش مردم حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون بیش از ۲۸ میلیون مسافر در سطح فرودگاه‌های کشور رفت‌وآمد کرده‌اند که پلیس نسبت به تامین امنیت آنان اقدام کرده است افزود: تامین نظم و امنیت در ۶۲ فرودگاه کشور بر عهده پلیس فرودگاه‌های کشور است. در همین راستا نیز در تلاشیم تا با استفاده از دانش و فناوری‌های نوین امنیت خوبی را در فرودگاه‌های کشور برقرار کنیم. در این مسیر از تجهیزات روز و هوشمندسازی استفاده کرده و خواهیم کرد. علیرغم تحریم‌های ظالمانه ما با کمک گرفتن از شرکت‌های دانش بنیان تجهیزات پلیس فرودگاه را به روز کردیم و امروز وضعیت خوبی از لحاظ تجهیزات داریم.

سردار محسن عقیلی با اشاره به اینکه ایام سفر حج، ماموریت اربعین، ایام نوروز و ... ما شاهد روز‌های شلوغ و پرترددی در فرودگاه‌های کشور هستیم ادامه داد: پلیس فرودگاه‌های کشور آمادگی کامل برای برگزاری ماموریت حج تمتع را نیز داراست. در همین راستا نیز با توجه به اینکه اکثر دارو‌هایی که مواد تشکیل دهنده آن‌ها موادمخدر است در کشور‌های دیگر ممنوع است، قرار است به‌زودی یک لیست کامل از انواع دارو‌های ممنوعه در عربستان تهیه شود تا زائران در این کشور با مشکل مواجه نشوند.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور در ادامه به تشریح برخی از آمار‌ها از عملکرد پلیس فرودگاه‌های کشور پرداخت و گفت: از ابتدای امسال تاکنون مقادیر قابل توجهی ارز و طلای قاچاق از مسافران کشف شده که بیش از ۴۶۶ میلیارد تومان ارزش ریالی داشته است. همچنین با توجه به تاکیدات فرمانده محترم فراجا درباب برخورد با سرقت، پلیس فرودگاه نیز اقدامات خود را افزایش داد و در نتیجه این اقدامات نیز از ابتدای سال تاکنون سرقت‌های خرد در فرودگاه‌های کشور شش درصد کاهش یافته است.

وی افزود: پلیس فرودگاه‌های کشور از ابتدای امسال تا کنون بیش از یک تن و ۸۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر نیز در فرودگاه‌های سراسر کشور کشف کرده است. توجه داشته باشید که شیوه‌های کشف موادمخدر در فرودگاه‌ها پیچیده است چراکه قاچاقچیان از روش‌های مختلفی برای جابه‌جایی موادمخدر استفاده می‌کنند، اما همکاران من با هوشیاری این مواد را کشف کرده‌اند.

سردار عقیلی همچنین از شناسایی و انهدام یکی از باند‌های بزرگ قاچاق اشیا عتیقه و باند جعل گذرنامه که در زمینه قاچاق انسان فعالیت داشتند خبر داد.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور درباره وضعیت حجاب و عفاف در فرودگاه‌ها نیز گفت: خوشبختانه بیشتر بانوانی که از طریق خطوط هوایی مسافرت می‌کنند حجاب شرعی خود را رعایت می‌کنند و تا به امروز مشکلی در این زمینه نداشتیم؛ البته اگر کسی حجابش کامل نباشد از ارائه خدمات به آن‌ها تا زمانی که حجاب را رعایت نکنند معذور هستیم، اما خوشبختانه مردم به تذکرات توجه می‌کنند.

سردار عقیلی درباره گیت‌های پلیس و سپاه در فرودگاه‌ها نیزگفت: تفاوتی بین تجهیزات امنیتی در گیت اول و دوم فرودگاه‌ها وجود ندارد و اگر گیت دوم از حمل یک قطعه‌ای جلوگیری کند به این معناست که حمل آن قطعه در پرواز ممنوع است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار