کد خبر: 1204796
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
در مراسم امی انجام شد
یارا علم‌جویی، فیلمساز ایرانی- امریکایی که در مراسم امی موفق شد جایزه امی را در بخش برنامه لایف‌استایل از آن خود کند، جنایت اسرائیل علیه فلسطینیان را محکوم کرد.

جوان آنلاین: فیلمساز امریکایی- ایرانی هنگام دریافت جایزه امی، سخنرانی خود را به تریبونی برای حمایت از مردم فلسطین بدل کرد.
یارا علم‌جویی، فیلمساز ایرانی- امریکایی که در مراسم امی موفق شد جایزه امی را در بخش برنامه لایف‌استایل از آن خود کند، جنایت اسرائیل علیه فلسطینیان را محکوم کرد.
او که با شبکه الجزیره قطر همکاری می‌کند این جایزه را برای هنر فوق‌العاده خود در ارائه فرهنگ مردم کسب کرد که در برنامه‌ای با عنوان «با یارا غذا بخورید»، تصویر شده است.
علم‌جویی که امریکایی- ایرانی است، مراسم دریافت جایزه را به یک سخنرانی تمام‌عیار علیه اسرائیل بدل کرد و از همکارانش که توسط اسرائیل در جریان کشتار مردم غزه کشته شده‌اند، یاد کرد.
وی گفت: «نمی‌توانم این جایزه را امروز دریافت کنم و از تراژدی مردمان غزه و همکارانم یاد نکنم که هنگام پوشش خبری این رویداد‌ها توسط اسرائیل کشته می‌شوند. روز پیش ما تصویربردارمان را از دست دادیم و همکار دیگرمان که همسر و فرزندانش پیش‌تر در حمله دیگر سربازان اسرائیلی کشته شده بودند، مجروح شد. سال پیش هم همکارمان شیرین [ابوعاقله]با شلیک تک‌تیراندازان اسرائیلی کشته شد. نمی‌توانیم نگوییم که اسرائیل ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم غیرنظامی را کشته که ۷ هزار و ۵۰۰ تن از آن‌ها کودک بودند.۹۰ درصد مردم غزه حالا بی‌خانمان هستند و همه سازمان‌های حقوق بشری متفق‌القولند که چنین کشتاری از غزه را پیش از این ندیده بودند.»
در زمان صحبت علم‌جویی، شادی رحیمی تهیه‌کننده فیلم هم دست خود را بالا برد و در کف دست او که به رنگ خون بود، واژه غزه نوشته شده بود. همچنین تصویری از سامر ابو دقه، فیلمبرداری که روز گذشته کشته شده بود، نمایش داده شد و در تمام این مدت حضار با دست زدن، او را تشویق می‌کردند.
بنا بر این گزارش، حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه که بیش از دو ماه از آغاز آن می‌گذرد و همچنان خبر اول دنیا را به خود اختصاص داده است، افکار عمومی جوامع غربی را به‌طور ویژه درگیر خود کرده است و در این میان بخش قابل توجهی از هنرمندان و سلبریتی‌ها با شرکت در تظاهرات ضدصهیونیستی خواستار توقف جنایت علیه مردم غزه شده‌اند. این اعتراضات قلب مراکز هنری، چون هالیوود تا سینمای انگلستان و حتی کنسرت‌های بزرگ موسیقی را دربر گرفته است و این در حالی است که هنرمندان در سراسر کشور‌های غربی همواره تحت فشار لابی‌های اسرائیلی قرار داشته‌اند، اما این‌بار بیش از همیشه این قشر حاضر شده‌اند تا تن به مقابله با فشار‌های ساختارمند بدهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار