کد خبر: 1203727
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
سعید مقیسه، رئیس سازمان ساترا خبر داد
امسال از دهم تا سیزدهم دی‌ماه، دومین نمایشگاه «رصتا» در مصلی برگزار می‌شود. بخش مهم اهداف ما، ایجاد همگرایی و هم‌افزایی بین فعالان حوزه سکو‌های مجازی خواهد بود
سیدمرتضی ذاکر

جوان آنلاین: این نمایشگاه در راستای همگرایی و هم‌افزایی بین فعالان سکو‌ها برگزار می‌شود و از بین ۴۲۳ سکو، تعداد ۱۳۵ سکو حائز شرایط شرکت در نمایشگاه هستند.
سعید مقیسه، رئیس سازمان ساترا در نشست خبری دومین نمایشگاه ملی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران «رصتا» که روز گذشته برگزار شد، گفت: امسال از دهم تا سیزدهم دی‌ماه، دومین نمایشگاه «رصتا» در مصلی برگزار می‌شود. بخش مهم اهداف ما، ایجاد همگرایی و هم‌افزایی بین فعالان حوزه سکو‌های مجازی خواهد بود. حمایت مادی و معنوی از رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، ایجاد فرصت برای توسعه رسانه‌ها، برقراری ارتباط مخاطبان با مسئولان حوزه سکو‌های خانگی، دریافت پیشنهاد‌ها و انتقاد‌های مخاطبان از جمله اهداف ما در این نمایشگاه است. در این رویداد حمایت‌های دولتی جلب می‌شود، نظر‌های تخصصی اهالی فرهنگ و هنر ارائه خواهد شد و فضایی برای تعامل بین نخبگان و فعالان حوزه با همکاران ما در ساترا شکل خواهد گرفت.
وی افزود: از بین ۴۲۳ سکو تعدادی حائز شرایط شرکت در نمایشگاه نیستند، چون باید فعالیت به گونه‌ای باشد که امکانش را داشته باشند، اما تعداد ۱۳۵ سکو و شرکت‌هایی که به صنایع مرتبط وابسته هستند، حضور دارند. مقیسه یادآور شد: در کنار بازدید از این غرفه‌ها، رویداد‌هایی هم برگزار می‌شود. برنامه‌های جانبی مختلفی هم داریم. همچنین نشست‌های تخصصی خواهیم داشت که از مباحث مربوط به افق تحول تا دیگر مباحث تخصصی را دربر می‌گیرد. کارگاه‌های آموزشی از دیگر بخش‌های نمایشگاه خواهد بود. برنامه‌های مجمع «رصتا» و گفتگو‌های صنفی را هم خواهیم داشت که شروع به کار این مجمع در نمایشگاه سال گذشته بود.
وی با اشاره به دیگر جزئیات این نمایشگاه و راه‌اندازی یک جشنواره عنوان کرد: مرکز خدمات رسانه افتتاح می‌شود که محلی برای خدمات به بیش از ۴۰۰ سکو و رسانه دارای مجوز است. همزمان با نمایشگاه جشنواره‌ای داریم با عنوان جشنواره «رصتا» که امسال با توجه به شاخص محتوایی، فنی و جانبی برگزیده‌هایی معرفی می‌شوند. در جشنواره «رصتا» آثاری که برای گرفتن مجوز تولید و انتشار، فرآیند لازم را طی کرده‌اند برای بهترین اثر از نظر شاخص‌های سلامت محتوا انتخاب می‌شوند. همچنین سکویی که بهترین تعامل با مخاطب و تنوع را دارد، سکویی که خدمات فنی بهتری ارائه می‌دهد و بالاترین امنیت را دارد نیز انتخاب می‌شود. برگزیده بعدی بهترین سکویی است که دارای شاخصی برای اعمال کنترل والدین و رده‌بندی سنی باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار