کد خبر: 1203579
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
حالا که جدایی محمدرضا داورزنی از والیبال قطعی شده، این ورزش با میراث تلخ و سیاهی مانند بازیکن سالاری مواجه است.

جوان آنلاین: سرانجام محمدرضا داورزنی که بازنشسته شده بود، مجبور شد از ریاست فدراسیون والیبال کنار رود. او که دوره چهار ساله مدیریتش به اتمام رسیده بود، دوست داشت همچنان بر اریکه قدرت بماند اما چنین نشد تا حتی به سرپرستی فدراسیون نیز نرسد. پایانی قطعی برای داورزنی که مدیری ناکام لقب گرفت.

به گزارش مشرق، داورزنی که فدراسیون والیبال را در اوج و مهیا از مرحوم یزدانی خرم تحویل گرفت، روزهای خوشی را تجربه کرد اما در دوره دوم مدیریتش که امضای اختصاصی اش را داشت، به عنوان یک ناکام رفت. در تاریخ از او به عنوان یک مدیر شکست خورده نام خواهند برد که حتی تیم ملی را که قدرت اول قاره کهن بود، به تیمی معمولی تبدیل کرد که حتی در رسیدن به المپیک پاریس ناکام بود.

اما این همه ماجرا نبود. می توان داورزنی را یکی از مسببین و مروجین اصلی فرهنگ بازیکن سالاری در ورزش دانست. این پدیده سیاه در والیبال، در دوران حضور این مدیر نهادینه شد و او نیز صرفا یک نظاره گر بود. داورزنی همیشه در سایه و پناه ستاره های پوشالی ماند و نتوانست بنایی محکم و اخلاق مدار را برقرار کند.

حالا که دوره داورزنی به اتمام رسیده، یک فدراسیون ناکام و ناموفق در حوزه رفتاری و فرهنگی مانده. او میراث بدی را بر جای گذاشت و شاید تا سال ها، تبعات این سوء مدیریت پابرجا بماند و نتوان شاهد والیبالی بود که در دوره ای، الگوی سایر فدراسیون در تمامی حوزه ها بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار