کد خبر: 1202393
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
همزمان با آغاز مراسم معنوی بدرقه پیکر‌های پاک شهدای تازه تفحص شده مدافع حرم، شهروندان تهرانی از نقاط مختلف شهر و از محور‌های منتهی به میدان آیینی امام حسین (ع) برای شرکت در این آیین دور هم آمدند.

جوان آنلاین: مراسم بدرقه پیکر‌های شهدای مدافع حرم تازه تفحص شده با حضور شهروندان تهرانی در میدان آیینی امام حسین (ع) تهران برگزار شد.
به گزارش دفاع‌پرس، مراسم بدرقه پیکر‌های شهدای مدافع حرم تازه تفحص شده روز گذشته، با حضور مسئولان لشکری و کشوری، خانواده شهدا و شهروندان تهرانی در میدان آیینی امام حسین (ع) تهران برگزار شد.
شهیدان «علی آقاعبداللهی» از تهران، «حسن اکبری» از تهران، «سید مصطفی صادقی» از تهران، «مهدی ذاکرحسینی» از تهران، «رضا عباسی» از استان کرمانشاه، «غلامعلی تولی» از استان گلستان، «محمدرضا یعقوبی» از استان گیلان و «الیاس چگینی» از استان قزوین، پیکر‌های مطهر تازه تفحص شده در مناطق عملیاتی سوریه هستند که از سوی اداره ایثارگران کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شناسایی و وارد کشور شدند. پیکر‌های مطهر این شهدای والامقام با استقبال جمع کثیری از خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف و مردم متدین و انقلابی مشهدالرضا، روز پنج‌شنبه (۹ آذر) زائر حضرت ثامن‌الحجج علی‌بن موسی‌الرضا (علیه‌السلام) شدند.
همزمان با آغاز مراسم معنوی بدرقه پیکر‌های پاک شهدای تازه تفحص شده مدافع حرم، شهروندان تهرانی از نقاط مختلف شهر و از محور‌های منتهی به میدان آیینی امام حسین (ع) برای شرکت در این آیین دور هم آمدند. همچنین، پیکر‌های دو شهید پاسدار که به دست رژیم صهیونیستی در سوریه به شهادت رسیدند در میدان امام حسین (ع) تهران تشییع و تا عرش بدرقه شدند.
مردم از همان ساعات ابتدایی آغاز مراسم، با در دست داشتن تصاویر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، پرچم فلسطین و گروه‌های محور مقاومت از قبیل حزب‌الله لبنان و همچنین دست‌نوشته‌هایی با موضوع حمایت از فلسطین و ضرورت ادامه دادن راه شهدا، در میدان امام حسین (ع) حضور یافته و با قرائت زیارت عاشورا و عزاداری، با شهدای مدافع حرم وداع کردند.
حجت‌الاسلام علی ثمری در این مراسم، با اشاره به وظیفه امت اسلامی در قبال شهیدان براساس آیات قرآن کریم، اظهار داشت: در مواجهه با استکبار و طاغوت، جمعی باید جانفشانی کنند و جماعتی دیگر نیز آرمان‌های شهیدان را پاس بدارند، تا نصرت خدا برسد. وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم در اوج غربت، در میدان مقاومت ایستادگی کردند و دشمن را زمین‌گیر و زمینه نابودی تکفیری‌ها را فراهم کردند، افزود: خون، مظلومیت و استقامت شهدای مدافع حرم امروز به ثمر نشسته و اثر آن در غزه ظاهر شده است؛ به طوری که ما مقاومت مردم اهل استقامت غزه را شاهد هستیم. حجت‌الاسلام ثمری با تأکید بر اینکه امروز امت اسلامی در برابر استکبار جهانی در غزه خودنمایی می‌کند و استکبار جهانی به سرکردگی امریکا و همچنین رژیم صهیونیستی را زمین‌گیر کرده است، ادامه داد: امروز یک جماعت بسیار اندک، در یک سرزمین ۳۶۰ کیلومتر مربعی، تمام دنیا را از استقامت و پایداری خود متحیر کرده است؛ این استقامت و پایداری به برکت خون شهیدان دفاع مقدس و دفاع از حرم است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار