کد خبر: 1202141
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
صهیونیست‌ها به دنبال پایان آتش‌بس، دیوانه‌وار مناطق مختلف غزه را هدف قرار می‌دهند. بنابر اعلام وزارت کشور حماس در غزه، مناطق شرقی استان خان‌یونس طی تمامی ساعات شنبه شب، زیر حملات هوایی و توپخانه‌ای اسرائیل قرار داشت.

جوان آنلاین: حملاتی که صهیونیست‌ها پس از آتش‌بس در غزه صورت داده‌اند به قدری وحشیانه است که بنابر تازه‌ترین آمار، اشغالگران طی ۲۴ ساعت، ۷۰۰ نفر را شهید کرده‌اند. در سایه واکنش‌های فراوان نهاد‌های بین‌المللی امدادرسانی، معاون رئیس‌جمهور امریکا هم اذعان کرد که صهیونیست‌ها بیش از حد غیرنظامیان را کشته‌اند.
صهیونیست‌ها به دنبال پایان آتش‌بس، دیوانه‌وار مناطق مختلف غزه را هدف قرار می‌دهند. بنابر اعلام وزارت کشور حماس در غزه، مناطق شرقی استان خان‌یونس طی تمامی ساعات شنبه شب، زیر حملات هوایی و توپخانه‌ای اسرائیل قرار داشت. سلامه معروف، مدیر دفتر رسانه‌ای دولت حماس در پنجاه و هشتمین روز جنگ غزه گفت که طی ۲۴ساعت گذشته طی حملات سنگین هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی، بیش از ۷۰۰ نفر در غزه به شهادت رسیده‌اند. او همچنین گفت که بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تاکنون در غزه آواره شده‌اند. سلامه معروف تأکید کرد که صهیونیست‌ها در جای جای غزه دست به جنایت می‌زنند و هیچ منطقه‌ای از حملات اشغالگران در امان نیست. در همین حال آژانس کاریابی برای فلسطینیان (آنروا) نیز اعلام کرد که انواع بیماری‌ها در غزه شیوع پیدا کرده و حجم نیاز‌ها بسیار بالاست. وزارت بهداشت فلسطین روز ۱۱ آذر اعلام کرد که از ابتدای آغاز حملات رژیم اسرائیل به غزه تاکنون ۱۵ هزار و ۲۰۷ نفر به شهادت رسیده و ۴۰ هزار و ۶۵۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند.
محمد بصل، سخنگوی دفاع مدنی غزه هم به الجزیره گفت که کادر آتش‌نشان و دفاع مدنی از بمباران اسرائیل در امان نیستند. وی خاطرنشان کرد: «هنوز هزاران شهید زیر آوار هستند و نمی‌توانیم آن‌ها را بیرون بیاوریم. نمی‌توانیم به وضعیت اجساد زیر آوار در غزه و شمال نوار غزه رسیدگی کنیم.» بصل تأکید کرد: «ما همچنان خواستار انتقال کادر و سازوکار‌هایی برای حمایت از سازمان دفاع مدنی در غزه هستیم و کمبود شدید و علنی و بسیار قابل‌توجهی در توانمندی‌ها و سازوکار‌های ما وجود دارد.» دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل دیگر نهادی بود که به وضع فجیع جاری در غزه واکنش نشان داد و اعلام کرد که شیوع بیماری «هپاتیت ب» را در پناهگاه‌های غزه وابسته به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل «آنروا» رصد کرده است. این نهاد در بیانیه‌ای اعلام کرد، سازمان ملل روزانه حدود ۱۰ هزار مشاوره پزشکی در تمامی پناهگاه‌ها ارائه کرده و از چهارم اکتبر ۱۲ هزار کودک در پناهگاه‌های آنروا واکسینه شدند. دفتر سازمان ملل اعلام کرد، ساکنان غزه مشکل آب آشامیدنی و نظافت دارند و به دلیل کمبود سوخت و خسارت‌های وارده بیشتر مراکز اصلی تصفیه آب تعطیل شده‌اند. رابرت ماردینی، مدیر کل سازمان کمیته بین‌المللی صلیب سرخ هم روز شنبه به دنبال از سرگیری حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی علیه غزه گفت، از سرگیری جنگ در نوار غزه شدید بوده است. او در مصاحبه‌ای در اجلاس تغییرات اقلیمی سازمان ملل گفت: «ما گزارش‌های دقیقی نداریم، اما می‌توانم بگویم که از‌سرگیری جنگ مجدداً شدید بوده است.» مدیرکل صلیب سرخ بین‌الملل ادامه داد: «لایه جدیدی از تخریب به روی ویرانی شدید و بی مانند زیرساخت‌های حیاتی، خانه‌ها و محله‌های شهروندان فرو می‌ریزد.» به گفته ماردینی، نوار غزه اکنون درگیر آشفتگی و خرابه‌هاست و کمیته صلیب سرخ بین‌الملل ۱۳۰ کارمند در آنجا دارد. ماردینی ادامه داد: «مردم غزه در ترس مداوم از مرگ خشونت آمیز به سر می‌برند و برای زنده ماندن در ضمن دست و پنجه نرم کردن با کمبود غذا و آب به دلیل درگیری، می‌جنگند و بیمارستان‌ها در غزه هم با منابعی محدود فعالیت می‌کنند. همه‌چیز در غزه در نقطه شکست قرار گرفته است.»
مطالبات فلسطینیان باید محور قرار گیرد
حجم جنایات صهیونیست‌ها به حدی است که کاخ سفید هم چاره‌ای ندارد غیر از اینکه به کشتار غیرنظامیان اذعان کند. کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور امریکا درعین موضع کشورش در جانبداری از حق رژیم صهیونیستی برای حق دفاع از خود، اما گفت که تل‌آویو باید به قوانین بشردوستانه و بین‌المللی احترام بگذارد. معاون رئیس‌جمهور امریکا در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه اجلاس تغییرات اقلیمی در دبی اظهار کرد: «صراحتاً ابعاد رنج‌های غیرنظامیان و تصاویر و ویدئو‌هایی که از غزه بیرون می‌آیند وحشتناک هستند.» هریس در تکرار موضع دولتش گفت که جامعه بین‌المللی باید از بازسازی غزه حمایت کرده و نیرو‌های امنیتی فلسطینی باید تقویت شوند. وی اظهار کرد: «ما خواستار مشاهده نوار غزه و کرانه باختری متحد تحت نظر تشکیلات خودگردان فلسطین هستیم و باید آرزو‌ها و مطالبات فلسطینی‌ها محور این کار باشد.» همچنین اُنجو کچِلی، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در واکنش به اظهارات ایلی کوهن، وزیر خارجه تل‌آویو تصریح کرد: «حملات وحشیانه به غیرنظامیان به دست اشغالگران به هیچ‌وجه دفاع مشروع نیست.» کچِلی طی بیانیه‌ای توضیح داد: «همانطور که تاریخِ مناقشه فلسطین و اسرائیل نشان داده، هرچه اسرائیل بیشتر به فلسطینی‌ها ظلم کند و آزادی‌های اساسی را از آن‌ها سلب کند، با مقاومت بیشتری روبه‌رو خواهد شد و فلسطینی‌های بیشتری از حقوق جمعی و فردی خود دفاع خواهند کرد.» وی ادامه داد: «ریشه این مناقشه، اشغال سرزمین‌های فلسطین از سوی اسرائیل و همچنین ذهنیت توسعه‌طلبانه و سرکوبی است که قوانین [بین‌المللی]و حقوق بشر را کاملاً نادیده می‌گیرد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار