کد خبر: 1202108
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
قرعه‌کشی یورو ۲۰۲۴ انجام شد
انگلیس، دانمارک، اسلوونی و صربستان نیز تیم‌های گروه سوم را تشکیل می‌دهند. در گروه چهارم فرانسه، اتریش، هلند و برنده پلی‌آف A رقابت می‌کنند. بلژیک، رومانی، اسلواکی و برنده پلی‌آف B در گروه پنجم قرار دارند و در گروه ششم هم پرتغال، ترکیه، چک و برنده پلی‌آف C به میدان می‌روند.
شیوا نوروزی

جوان آنلاین: مدافع عنوان قهرمانی یورو برای آقایی دوباره در اروپا حریفان سرسختی پیش‌رو دارد. قرعه‌کشی یورو ۲۰۲۴ در حالی در هامبورگ برگزار شد که تیم‌ملی ایتالیا با قرار گرفتن در گروه دوم باید به مصاف اسپانیا، کرواسی و آلبانی برود. در گروه اول هم تیم‌های آلمان، مجارستان، اسکاتلند و سوئیس حضور دارند. انگلیس، دانمارک، اسلوونی و صربستان نیز تیم‌های گروه سوم را تشکیل می‌دهند. در گروه چهارم فرانسه، اتریش، هلند و برنده پلی‌آف A رقابت می‌کنند. بلژیک، رومانی، اسلواکی و برنده پلی‌آف B در گروه پنجم قرار دارند و در گروه ششم هم پرتغال، ترکیه، چک و برنده پلی‌آف C به میدان می‌روند.
این دوره از بازی‌ها به میزبانی آلمان و در ۱۰ شهر مختلف برگزار خواهد شد. دیدار افتتاحیه را تیم‌های آلمان و اسکاتلند ۲۵ خرداد‌ماه در ورزشگاه آلیانس آره‌نا شهر مونیخ انجام خواهند داد و ورزشگاه المپیک برلین نیز ۲۴ تیرماه میزبان فینال این دوره خواهد بود. تیم‌ملی ایتالیا دوره گذشته (۲۰۲۰) در ورزشگاه ومبلی لندن با شکست تیم‌ملی انگلیس جام قهرمانی را بالای سر برد. آلمان و اسپانیا هر کدام با سه قهرمانی در اروپا پرافتخارترین تیم‌های قاره سبز محسوب می‌شوند و ایتالیا نیز دو عنوان قهرمانی را یدک می‌کشد. پاداش در نظر گرفته شده از سوی یوفا برای تیم‌های حاضر از جمله نکات مهم این دوره است. تمامی تیم‌های شرکت‌کننده ۲۵/۹ میلیون یورو جایزه دریافت خواهند کرد. ضمن اینکه با هر برد و تساوی به ترتیب یک میلیون و ۵۰۰ هزار یورو به حساب تیم‌ها واریز می‌شود. همچنین برای صعود به مرحله حذفی، یک‌چهارم و نیمه‌نهایی ۵/۱، ۵/۲ و ۴ میلیون یورو پاداش در نظر گرفته شده است. تیم‌های نایب‌قهرمان و قهرمان نیز می‌توانند روی پاداش ۵ و ۸ میلیون یورویی حساب کنند.
حضور همزمان ایتالیا و اسپانیا در یک گروه باعث شده تا گروه B لقب گروه مرگ را به خود بگیرد. هر دو تیم از مدعیان اروپا هستند و در سال‌های گذشته چند باری سدراه هم شده‌اند. در جام‌ملت‌های ۲۰۲۰ ایتالیا در ضربات پنالتی اسپانیا را شکست داد و با صعود به فینال قهرمان اروپا شد. در لیگ ملت‌ها برعکس این اتفاق افتاد؛ اسپانیا با برد ۲ بر یک به فینال رسید. این حساسیت‌ها باعث شده اسپالتی، سرمربی لاجوردی‌پوشان صراحتاً به قرعه سخت تیمش اشاره کند: «بدون شک قرعه می‌توانست برای ما بهتر از این باشد. قرعه سختی است، اما اصلاً فراموش نکنید که ما قهرمان هستیم. پیش‌بینی نتیجه سخت است. هنوز چند ماه تا آغاز این رقابت بزرگ باقی مانده است. اسپانیا و کرواسی تیم‌های قدرتمندی هستند و آلبانی هم نشان داده که تیم هماهنگ و با برنامه‌ای است. کرواسی تیمی قوی و باتجربه است. آن‌ها بازیکنان بسیار باکیفیتی دارند.»
لوئیز دلافوئنته، سرمربی ماتادور‌ها نیز همین نظر را داشت: «قطعاً در یکی از سخت‌ترین گروه‌های ممکن حضور داریم، چون همه تیم‌ها در بهترین شرایط هستند، ما هم باید هر روز بهتر و بهتر شویم.»
یولیان ناگلزمان یکی دیگر از سرمربیان نگران است. ژرمن‌ها بعد از ناکامی در جام‌جهانی همچنان با چالش دست‌وپنجه نرم می‌کنند. ناگلزمان نیز نتوانست درد آلمان را دوا کند و با میزبانی آلمان فشار زیادی روی سرمربی این تیم است: «فکر می‌کنم این گروه بسیار جالبی است، به‌خصوص بازی افتتاحیه مقابل اسکاتلند بسیار احساسی خواهد بود.»
گرت ساوت‌گیت که تیمش دوره گذشته از رسیدن به جام بازماند، ابراز امیدواری کرد این‌بار جام به انگلیس برود: «الان نمی‌شود گفت این تیم‌ها چقدر مشکل هستند و بازی با آن‌ها سخت است یا راحت. همه تیم‌هایی که قرار است با آن‌ها بازی کنیم توانایی‌هایی دارند و می‌توانند برای ما مشکل‌ساز شوند. هدف اول ما خارج شدن از این گروه است و سپس تمام توانمان را برای رقم زدن قهرمانی جمع می‌کنیم.»
دیدیه دشان، سرمربی خروس‌ها هم معتقد است فرانسه در گروه مرگ قرار دارد: «گروه سختی داریم. می‌توانم بگویم در گروه مرگ قرار گرفته‌ایم. هلند یک تیم عالی است که می‌تواند برای هر تیمی مشکل ایجاد کند. هیچ‌کس دوست ندارد مقابل آن‌ها بازی کند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار