کد خبر: 1201735
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد
با تشکر از کارگران و مدیریت مجموعه چوب و کاغذ مازندران، ایشان در این دوره مسئولیت خود، جهادی عمل کردند. دو سال قبل وقتی پیشینه کار را بررسی و مطالعه کردیم، شاید خیلی افق روشنی را پیش‌رو نمی‌دیدیم، اما در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که همه ۱۵۵میلیون جلد کتاب با همه الحاقات و نیازمندی‌ها در این مجموعه محقق شده است.

جوان آنلاین: در حوزه کاغذ، افقی ترسیم شده و کشور باید به صادرکننده مهم تبدیل شود و منطقه را هم باید پوشش دهیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین خودکفایی تولید کاغذ کتاب‌های درسی کشور گفت: با تشکر از کارگران و مدیریت مجموعه چوب و کاغذ مازندران، ایشان در این دوره مسئولیت خود، جهادی عمل کردند. دو سال قبل وقتی پیشینه کار را بررسی و مطالعه کردیم، شاید خیلی افق روشنی را پیش‌رو نمی‌دیدیم، اما در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که همه ۱۵۵میلیون جلد کتاب با همه الحاقات و نیازمندی‌ها در این مجموعه محقق شده است.
وی افزود: البته این جشن فقط در حوزه کتاب درسی نیست. سال ۱۴۰۰ که برنامه حضور در ارشاد را تنظیم می‌کردم، آقای نیلی پیشنهاد داد عنوان ملی شدن صنعت نشر را در برنامه بیاوریم. اسماعیلی با بیان اینکه وقتی وضعیت صنعت نشر را مرور کردیم، چیزی کمتر از ۵ هزار تن تولید کاغذ داخلی بود، ادامه داد: در این زمینه نیاز آموزش و پرورش حدود ۵۰ هزار تن و سایر حوزه‌ها بین ۳۰ تا ۴۰ هزار تن بود.
وی با اشاره به دیدار رئیس‌جمهور از کارخانه چوب و کاغذ مازندران گفت: وی زمانی که در قوه قضائیه بود از این مجموعه بازدید و دغدغه خود را به ما منتقل کرد، در دولت سیزدهم نیز کارگروه کاغذ و نشر زیرنظر معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل شد و ایشان به‌صورت جهادی پای کار آمد، در کنار آن وزرا و مجموعه‌های مختلف نیز پای کار آمدند تا به نتیجه برسد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم یک دولت یکپارچه و متحد است، عنوان کرد: رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی رهبری نظام را بر عهده دارند، رئیس‌جمهور که یک مدیر شجاع و مکتبی است، بالاسر دولت است، همه وزرا به‌مثابه یک گروه هماهنگ درکنار هم کار کردند و امروز اینجا ایستاده‌ایم، ان‌شاءالله به‌زودی مجموعه‌ای را در شیراز افتتاح خواهیم کرد که ۵۰هزار تن کاغذ سالانه به نشر کاغذ تحویل می‌دهد.
وی ادامه داد: در حوزه کاغذ، تولید را تنها یک موضوع فنی و صنعتی نمی‌دانیم، تولید کاغذ، به یکی از مهم‌ترین نماد‌های هویتی تبدیل شده است.
انقلاب، همیشه پیشتاز عرصه‌های فرهنگی بوده و همه دستاورد‌های صنعتی، امنیتی و دفاعی محصول نگاه فرهنگی انقلاب است. درخشش انقلاب اسلامی را در عرصه‌های مختلف می‌بینید، دولت، دولت صادق‌الوعد است، دو سال قبل در هفته کتاب در نماز جمعه این نکته را عرض کردم و همکارانم نگران بودند که آیا می‌شود طی دو سال این مشکل را حل کرد؟ عرض کردم حتماً و موانع برداشته شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار