کد خبر: 1201242
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
عصر روز ۱۸ خردادماه ۹۸ به مأموران کلانتری ۱۶۲ فشم خبر رسید دو مرد در یکی از خیابان‌ها درگیری خونینی را رقم زده‌اند.
آرمین بینا

جوان آنلاین: سرنوشت قصاص چشم مردی که در جریان درگیری، یکی از چشم‌های مرد میانسال را در شهر فشم کور کرده بود در جلسه صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران بررسی می‌شود.
عصر روز ۱۸ خردادماه ۹۸ به مأموران کلانتری ۱۶۲ فشم خبر رسید دو مرد در یکی از خیابان‌ها درگیری خونینی را رقم زده‌اند.
با اعلام این خبر، تیمی از مأموران راهی محل شدند و در آنجا دریافتند لحظاتی قبل مردی ۵۷ ساله در درگیری با مرد جوانی از ناحیه چشم به شدت آسیب دیده و به بیمارستان منتقل شده است. مأموران پلیس در بررسی‌های میدانی هم دریافتند مرد زخمی از افراد معتمد محله‌ای در فشم است و ضارب هم فرد شروری به نام فرشید است که پس از حادثه فرار کرده است.
بدین ترتیب مأموران برای بررسی موضوع به بیمارستان رفتند که مشخص شد مرد زخمی به دلیل اصابت چاقو به بدنش و اصابت جسم دیگری به چشمانش به اتاق عمل منتقل شده است و تحت درمان قرار دارد. در‌حالی‌که تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت، تیم پزشکی اعلام کرد چشم چپ مرد زخمی به دلیل آسیب شدید تخلیه شده، اما چشم راست او در حال درمان است.
شاکی پس از بهبودی نسبی با شکایت از ضارب گفت: «فرشید فرد شروری است و در محل ما زندگی می‌کند. من چند باری به او تذکر داده بودم که برای دیگران مزاحمت ایجاد نکند، اما او گوشش بدهکار نبود. روز حادثه من در حال عبور از کوچه بودم که فرشید از خانه‌شان بیرون آمد و وقتی مرا دید، شروع به داد و فریاد کرد و با من درگیر شد. او با چاقو به من حمله کرد و ضرباتی هم به من زد، سپس با شوکری که همراه داشت ضرباتی به چشمانم زد، پس از آن چیزی نفهمیدم تا اینکه در بیمارستان به‌هوش آمدم و فهمیدم همسایه‌ها و رهگذران مرا به بیمارستان منتقل کرده‌اند و در جریان آن حادثه هم چشم چپم تخلیه شده و کور شده‌ام. الان از ضارب شکایت دارم.»
با شکایت مرد میانسال، مأموران متهم را شناسایی و بازداشت کردند. وی در بازجویی‌ها با اظهار پشیمانی به جرم خود اقرار کرد. وی در ادعایی گفت: «شاکی همیشه در کار من دخالت می‌کرد و همین موضوع باعث اختلاف ما شده بود. آن روز وقتی او را دیدم خیلی عصبانی شدم و با هم درگیر شدیم که با چاقو به او ضربه زدم. قصد نداشتم او را کور کنم و چاقو هم از یک روز قبل که گوسفندی را کشته بودیم، داخل حیاط خانه‌مان بود و من برداشتم و با آن ضرباتی به شاکی زدم. الان پشیمان هستم و درخواست بخشش دارم.»
با اعتراف متهم، پرونده برای بررسی به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری ارسال شد. در جلسه دادگاه، شاکی درخواست قصاص چشم کرد و قاضی دادگاه هم متهم را به قصاص چشم، پرداخت دیه و حبس محکوم کرد. رأی دادگاه پس از تأیید در شعبه نهم دیوان عالی کشور برای سیر مراحل اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد. پس از این تیم صلح و سازش دادسرا با برگزاری جلسات صلح و سازش تلاش زیادی برای جلب رضایت شاکی انجام داد، اما شاکی متهم را نبخشید. در‌حالی‌که بیش از چهار سال از حادثه گذشته و شاکی هم اصرار به قصاص چشم دارد، تیم صلح و سازش دادسرا به زودی جلسه دیگری برای جلب رضایت برگزار می‌کند. شاکی اگر در این جلسه موفق به گرفتن رضایت از شاکی نشود، حکم قصاص چشمش به زودی اجرا خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار