کد خبر: 1200061
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
سحرگاه دیروز مأموران زندان قزلحصار کرج ۹ محکوم به قصاص را از سلول‌هایشان تا سالن اجرای احکام بدرقه کردند. آن‌ها متهم بودند در جریان حوادث جداگانه مرتکب قتل شده و احکام قصاص‌شان از سوی دیوان عالی کشور نیز تأیید شده بود.
جلال مهرگان
جوان آنلاین: حکم قصاص دو محکوم به قصاص که به همراه هفت محکوم دیگر پای چوبه دار رفته بودند، اجرا شد. هفت محکوم با تلاش تیم صلح و سازش دادسرای امور جنایی موفق به گرفتن مهلت از اولیای دم شدند. 
سحرگاه دیروز مأموران زندان قزلحصار کرج ۹ محکوم به قصاص را از سلول‌هایشان تا سالن اجرای احکام بدرقه کردند. آن‌ها متهم بودند در جریان حوادث جداگانه مرتکب قتل شده و احکام قصاص‌شان از سوی دیوان عالی کشور نیز تأیید شده بود. تیم صلح و سازش دادسرای امور جنایی به سرپرستی قاضی محمد شهریاری برای جلب رضایت اولیای دم تلاش خود را آغاز کردند که در جریان آن هفت نفر از محکومان موفق به گرفتن مهلت از اولیای دم شدند، اما حکم قصاص دو نفر از آن‌ها اجرا شد. 
 
 سناریوی قتل همسر
اولین متهمی که روز گذشته قصاص شد، مرد معتادی بود که همسر برادرش را به قتل رسانده بود. ۱۹ فروردین‌ماه امسال مردی با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و گفت جسد زنی را در چاه مزرعه‌اش پیدا کرده است. بعد از آن تیمی از مأموران پلیس شهریار راهی محل کشف جسد در منطقه رضی‌آباد شدند. با حضور مأموران پلیس و امدادگران، جسد از قعر چاه خارج و به پزشکی قانونی منتقل شد. بررسی‌ها در این باره نشان داد که زن جوان دو روز قبل به قتل رسیده و جسدش در چاه رها شده است. در‌حالی‌که بررسی‌ها در جریان بود، مشخص شد مردی در تهران گم شدن همسرش را به پلیس خبر داده است. تحقیقات پلیس نشان داد مشخصات جسد با مشخصات زن گمشده مطابقت دارد، برای همین آن مرد به پزشکی قانونی دعوت شد و هویت همسرش را شناسایی کرد. 
مرد جوان گفت: من و همسرم چند سال قبل ازدواج کردیم. من اهل شهری در غرب کشور هستم و همسرم اهل شیراز است که در تهران زندگی می‌کردیم. او در شرح گم شدن همسرش هم گفت: ۱۷ فروردین‌ماه، من و همسرم می‌خواستیم به دیدن خانواده‌اش در شیراز برویم. آن روز ۱۷ میلیون تومان پولی را که داشتم در کیف همسرم گذاشتم و با هم به پایانه غرب رفتیم. داخل پایانه از همسرم خواستم روی نیمکت بنشیند تا من از باجه بلیت اتوبوس بگیرم. بعد از خرید بلیت وقتی برگشتم از همسرم خبری نبود. مدتی منتظرش ماندم، اما خبری از او نشد تا اینکه به من خبر دادند جسدش در شهریار کشف شده است. 
 
 اعتراف به قتل
مأموران پلیس بعد از ثبت اظهارات مرد جوان در این باره تحقیق کردند و متوجه تناقض‌های زیادی در حرف‌هایش شدند برای همین او را به عنوان مظنون بازداشت کردند. مرد جوان در جریان بازجویی‌ها مدعی شد از ماجرای گم شدن همسرش خبر ندارد و احتمال می‌دهد او قربانی سرقت شده باشد. متهم، اما پنج ماه بعد راز قتل همسرش را برملا کرد. او گفت: من و همسرم از مدتی قبل با هم اختلاف داشتیم. او به من گفت اگر به درگیری و اختلاف با او خاتمه ندهم، مهریه‌اش را اجرا می‌گذارد و درخواست طلاق می‌دهد. اول به حرفش توجه نکردم، اما بعداً فهمیدم که حرفش را عملی کرده است. آنجا بود که کینه‌اش را به دل و تصمیم گرفتم او را به قتل برسانم. 
 
 درخواست کمک از برادر
متهم در شرح ماجرا هم گفت: داستان اختلاف با همسرم را با برادرم که مصرف‌کننده مواد بود در میان گذاشتم. او قول همکاری داد. یک روز قبل از حادثه از همسرم خواستم برای چند روز به شیراز برویم و به خانواده‌اش سر بزنیم. به او قول دادم وقتی از سفر برگشتیم همراهش به دادگاه خانواده بروم که قبول کرد. نیمه شب بود که به پایانه غرب رفتیم. برادرم هم آنجا به ما پیوست. برادرم از ما خواست همراهش به شهریار برویم تا لوازمش را بردارد و با ما همراه شود. پس از آن پرایدی به مقصد شهریار کرایه کردیم تا اینکه در منطقه رضی‌آباد از راننده خواستیم توقف کند. آنجا بود که هر سه پیاده شدیم. بعد از دور شدن پراید با همسرم درگیر شدم. برادرم هم به کمکم آمد و کمربندی به دور گردن زنم انداخت و خفه‌اش کرد. پس از آن جسدش را داخل چاه انداختیم. 
با کامل شدن تحقیقات، برادر متهم به اتهام مباشرت در قتل و شوهر مقتول هم به اتهام معاونت در قتل مجرم شناخته شدند و پرونده در دادگاه کیفری یک استان تهران بررسی شد. در جلسه رسیدگی، اولیای دم برای قاتل درخواست قصاص کردند. بنابراین هیئت قضایی بعد از ختم جلسه برادر معتاد را به قصاص و شوهر مقتول را به حبس محکوم کرد. رأی صادر شده بعد از تأیید در دیوان عالی کشور سحرگاه دیروز اجرا شد. 
 
 قتل بر سر جای پارک
دومین مرد که سحرگاه دیروز قصاص شد، چهارم بهمن‌ماه ۸۸ پایش به پرونده قتل باز شده بود. روز حادثه به مأموران پلیس تهران خبر رسید درگیری خونینی در یکی از محله‌ها اتفاق افتاده است. با حضور پلیس در محل معلوم شد راننده پراید در جریان درگیری با راننده خودروی نیسان‌وانت مجروح و به دلیل شدت جراحت جانش را از دست داده است. همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی، راننده نیسان بازداشت شد. او در شرح ماجرا گفت: ساعتی قبل من می‌خواستم خودرویم را کنار خیابان پارک کنم. همزمان راننده پراید هم که به دنبال جای پارک بود، می‌خواست ماشینش را همانجا پارک کند که سر جای پارک با هم دعوایمان شد. وقتی درگیری بالا گرفت من به او ضربه‌ای زدم که به قتل رسید. متهم بعد از کامل شدن تحقیقات به اتهام قتل عمد به قصاص محکوم شد. رأی صادره بعد از تأیید در دیوان عالی کشور و انجام مراحل تشریفات قانونی، سحرگاه دیروز اجرا شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار