کد خبر: 1199698
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
خبرگزاری رویترز از برکناری یوری شیهول، رئیس سرویس دولتی ارتباطات ویژه و حفاظت اطلاعات اوکراین (SSSCIP) و ویکتور ژورا معاون او به اتهام فساد مالی خبر داد.

جوان آنلاین: یک مقام دولتی اوکراین اعلام کرد همزمان با آغاز تحقیقات دادستانی کشور در خصوص بررسی پرونده اختلاس در آژانس امنیت سایبری دولت زلنسکی، روز دوشنبه دو مقام ارشد دفاع سایبری این کشور برکنار شدند.

به گزارش ایرنا، این گزارش می‌افزاید: تاراس ملنیچوک، مقام ارشد کابینه دولت اوکراین از برکناری یوری شیهول، رئیس سرویس دولتی ارتباطات ویژه و حفاظت اطلاعات اوکراین (SSSCIP) و ویکتور ژورا معاون او خبر داد.

گفتنی است سرویس دولتی ارتباطات ویژه و حفاظت اطلاعات اوکراین (SSSCIP) مسئول امنیت ارتباطات دولتی و دفاع از دولت در برابر حملات سایبری است.

پیش‌تر دادستان‌های مبارزه با فساد اعلام کرده بودند که درحال تحقیق از رئیس و معاون رئیس این نهاد (سرویس دولتی ارتباطات وییه و حفاظت اطلاعات) برای بررسی نقش آن‌ها در یک طرح شش نفره برای اختلاس ۶۲ میلیون گریونای (ارز اوکراین) معادل یک میلیون و ۷۲۰ هزار دلار بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ هستند.

یک میلیاردر از حامیان سابق ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین و همچنین رئیس سابق دادگاه عالی اوکراین دو مورد دیگر برای انجام تحقیقات ضد فساد هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار