کد خبر: 1199133
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای حل مشکل کمبود معلم، طی آزمونی در ۲ نوبت ۵۰ هزار معلم جذب شد گفت: با احتساب ۲۵ هزار معلم فاغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان این تعداد در طول یکسال به ۷۵ هزار نفر رسید.

جوان آنلاین: "رضا مراد صحرایی" روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اینکه کوچکترین غفلت از آموزش و پرورش بالاترین خسران را به بار می‌آورد، افزود: نیاز است در راستای تعلیم و تربیت، برنامه ریزی دقیقی در کشور صورت گیرد و به مرحله اجرا برسد.

به گزارش ایرنا، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اگرچه استان البرز کاستی‌هایی در زیرساخت‌ها و سرانه‌ها دارد، ولی روند پیشرفت آن بسیار خوب است گفت: انتظار می‌رود که بزودی در زمره بهترین استان‌های کشور قرار گیرد.

صحرایی با بیان اینکه ساخت ۱۰۰ مدرسه ظرف کمتر از ۲ سال در این استان یک تحول بزرگ است که جای قدردانی دارد، ادامه داد: آموزش و پرورش بدو و صدر بسیاری از امور و چتر تمامی دستگاه‌ها است بنابراین باید به واقع نگاه ویژه‌ای به این حوزه صورت گیرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: رشد جمعیت و مهاجرت به یک باره بار بزرگی بر دوش این استان نهاده که سرانه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

صحرایی بیان کرد: برای ساخت ۵۰ زمین چمن مصنوعی در مدارس استان البرز همراهی لازم را خواهیم داشت.

وی افزود: به طور قطع این استان در نوسازی مدارس به اعتباری ویژه نیاز دارد از این رو درصدد هستیم توجه بیشتری را به این استان سوق دهیم.

صحرایی گفت: اکنون نقش و جایگاه هنرستان‌ها بیش از هر زمان دیگری مهم جلوه می‌کند چراکه دستیابی به اشتغال منوط به داشتن مهارت است.

وی افزود: طرح کاد را به نوعی احیا کرده ایم و بزودی طرح ملی مهارت رونمایی خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: طی طرحی، هدفگذاری کردیم که ۴۵ درصد دبیرستان‌های استان به هنرستان تبدیل شود و مجلس شورای اسلامی نیز این طرح را با ۵۰ درصد مدارس مصوب کرد.

وی افزود: بر این باور هستیم که باید تحصیل در خدمت حرفه آموزی با هدف دستیابی به اشتغال باشد تا آینده شغلی دانش آموزان را تامین کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از مسوولان استان انتظار می‌رود دانشگاه فرهنگیان را مورد توجه ویژه‌ای قرار دهند، گفت: امسال انباشتی از موضوعات سنواتی در حوزه بازنشستگی معلمان نمود پیدا کرد.

صحرایی گفت: ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای سرمایش و گرمایش استان البرز تخصیص یافته و ۷۰ میلیارد ریال نیز برای تجهیز هنرستان‌های این استان اختصاص داده شده که امروز نیز ۹۰ میلیاردریال به این امر مهم اضافه شد.

وی افزود: می‌توان در راستای مولدسازی و خلق ثروت مدارس را مورد بهره‌برداری قرار داد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برخی شهر‌های استان البرز از بخشی از استان‌های کشور جمعیت بیشتری دارند، گفت: این روز‌ها شهید طهرانی مقدم را در خاطر می‌آوریم، یکی از شعار‌های این شهید بزرگوار این بود که فقط آدم‌های ضعیف به اندازه بودجه و امکاناتشان کار می‌کنند و مصداق توجه به این شعار ارزشمند، تلاش استان البرز در نهضت مدرسه سازی است.

چهاردرصد جمعیت کشور در البرز ساکن است

" مجتبی عبداللهی" استاندار البرز نیز درنشست شورای آموزش و پرورش استان افزود: چهار درصد جمعیت کشور در البرز ساکن است و نیم درصد مساحت جغرافیای کشور متعلق به این استان است از این رو متراکم‌ترین استان کشور به لحاظ جمعیت هستیم.

وی ادامه داد: این استان در حوزه‌های مختلف آموزشی، پرورشی، بهداشتی، درمانی، ورزشی و... با فقر سرانه‌ها مواجه است.

عبداللهی گفت: استان البرز از ابتدای تاسیس اعتبارات لازم جهت ارتقا را دریافت نکرده و رشد جمعیت نیز زیرساخت‌ها را پشت سر گذاشته است.

وی افزود: مصمم هستیم در دولت محترم سیزدهم کمبود سرانه‌ها و زیرساخت‌ها را با اهتمام ویژه‌ای جبران کنیم.

استاندار البرز با بیان اینکه اگر هزار و ۵۰۰ مدرسه در البرز ساخته شود، می‌توانیم مدارس را یک نوبتی کنیم، گفت: تعامل بسیار خوبی بین دولت و خیرین شکل گرفته و اکنون با سرعت بدنبال ساخت مدرسه هستیم.

وی با اشاره به جایگاه معلمان، افزود: معلمان دارای جایگاه ویژه و برتری در جامعه هستند بنابراین باید مورد توجه و رسیدگی ویژه نیز قرار گیرند.

عبداللهی گفت: باید آنچه در توان داریم برای افزایش رفاه و آسایش معلمان استفاده کنیم چراکه یک سوم جمعیت استخدام‌های دولت را معلمان تشکیل می‌دهند از این رو باید زمان بیشتری را به امور آن‌ها اختصاص دهیم.

وی افزود: این قابلیت در وزارت آموزش و پرورش و استان البرز وجود دارد که مشکلات معلمان را حل کند.

استاندار البرز گفت: تعاونی‌های مسکن فرهنگیان را در استان مورد حمایت ویژه قرار می‌دهیم و از تشکیل تعاونی‌های جدید استقبال می‌کنیم.

وی مشکلات بیمه‌ای معلمان، کمبود نیروی انسانی و بویژه سرایدار در مدارس را از دیگر مسائلی اعلام کرد که نیاز به چاره اندیشی دارد.

عبداللهی گفت: آموزش و پرورش می‌تواند با مولدسازی دارایی‌های خود ثروت بزرگی در راستای ارتقا سرانه‌های این بخش ایجاد کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار