کد خبر: 1198703
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
اولین قاتلی که بخشیده‌شد، بهرام نام دارد و شش سال قبل مرد جوانی را در درگیری به قتل رساند‌ه‌بود. وی پای چوبه دار با التماس و زاری موفق شد از اولیای‌دم مهلت بگیرد.
غلامرضا مسکنی

جوان آنلاین: سحرگاه دیروز چهار قاتل که در جریان حادثه‌های جداگانه در سال‌های قبل در تهران مرتکب قتل شده‌بودند، برای اجرای حکم در زندان قزلحصار کرج پای چوبه دار رفتند که دو نفر از آن‌ها از اولیای‌دم مهلت گرفتند و دو نفر دیگر قصاص شدند.
صبح دیروز قبل از طلوع آفتاب، چهار مرد که هر کدام در حادثه‌ای مرتکب قتل شده و چند روز قبل هم استیذان حکمشان را از مقام قضایی گرفته‌بودند برای اجرای حکم پای چوبه دار رفتند. دو مرد که یکی همسرش را ۹ سال قبل و دیگری مرد جوانی را شش سال قبل به قتل رسانده‌بودند، پای چوبه دار مهلت گرفتند و به سلولشان بازگشتند، اما دو مرد دیگر که یکی از آن‌ها همسر و فرزند شیرخوارش را ۹ سال قبل و دیگری برادر زنش را چهار سال قبل به قتل رسانده‌بودند، با حضور اولیای‌دم قصاص شدند.

کوچ اجباری
اولین قاتلی که بخشیده‌شد، بهرام نام دارد و شش سال قبل مرد جوانی را در درگیری به قتل رساند‌ه‌بود. وی پای چوبه دار با التماس و زاری موفق شد از اولیای‌دم مهلت بگیرد. اولیای‌دم به قاتل فرزند شان یک ماه مهلت دادند تا دو شرط آن‌ها را اجرا کند و بخشیده‌شود وگرنه پس از پایان مهلت، حکم را دوباره اجرا کنند. وی باید علاوه بر پرداخت دیه به اولیای‌دم، همراه خانواده و برادرانش در محضر تعهد بدهند تا از محل زندگی‌شان در یکی از شهر‌های توابع شهرستان میانه در آذربایجان شرقی به محل دیگری کوچ کنند و تا ۵۰ سال بعد هم به آنجا مراجعه نکنند.
روز ششم بهمن ماه سال ۹۶ به مأموران پلیس تهران خبر رسید مرد زخمی پس از انتقال به بیمارستان فوت کرده است. با اعلام این خبر تیمی از مأموران راهی بیمارستان شدند و در آنجا با جسد مرد جوانی به نام حمید روبه‌رو شدند که با چاقو به قتل رسیده‌بود. بررسی‌ها نشان داد مقتول ساعتی قبل با مرد جوانی به نام اسد از آشنا‌های دورشان داخل خیابان درگیر شده و اسد او را با چاقو زخمی کرده‌است.
یکی از بستگان مقتول که شاهد حادثه خونین بود، به مأموران گفت: «من و حمید داخل خیابان بودیم و اسد با خودرویش جلوی ما نگه داشت. او از ما خواست سوار خودرویش شویم و ما هم سوار شدیم و او به راه افتاد. اسد و حمید به خاطر اختلافات قبلی با هم مشاجره کردند، اما دقایقی بعد درگیری آن‌ها بالا گرفت. حمید وقتی از خودرو پیاده شد، اسد با چاقو ضربه‌ای به او زد و فرار کرد.»
بدین ترتیب مأموران اسد را تحت تعقیب قرار دادند و وی را بازداشت کردند. متهم در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کرد و با اظهار پشیمانی گفت: «چند سال قبل پدرم از پدر مقتول ملکی را خرید، اما بعد بر سر قیمت آن با هم اختلاف پیدا کردند. اختلاف آن‌ها ادامه داشت و در طول زمان حل نشد. روز حادثه حمید را سوار خودرویم کردم تا درباره اختلافمان صحبت کنیم که به درگیری ختم شد و من هم در آن درگیری با چاقو ضربه‌ای به او زدم، اما قصد قتل نداشتم و الان هم پشیمان هستم.» متهم پس از اعتراف در دادگاه به قصاص محکوم شد و در نهایت پس از شش سال سحرگاه دیروز برای اجرای حکم پای چوبه دار رفت که دو فرزند مقتول و پدر و مادر مقتول با گذاشتن دو شرط به او مهلت دوباره زندگی کردن دادند.

وکیلی که به قاتل مهلت داد
دومین قاتلی که از پای چوبه دار به سلولش بازگشت مرد جوانی به نام بهنام است. وی ۹ سال قبل همسرش را به قتل رسانده‌بود و سحرگاه دیروز پای چوبه دار رفت و اولیای‌دم هم برای اجرای حکم، وکیلشان را به زندان فرستاده بودند، اما وکیل آن‌ها در آخرین لحظات اهرم چوبه دار را نکشید و اعلام کرد به قاتل مهلت می‌دهد تا فرصت مناسب اولیای‌دم دوباره تصمیم به گذشت یا اجرای حکم بگیرند.
چهاردهم آبان سال گذشته زنی به کلانتری تهرانپارس رفت و از گم‌شدن ناگهانی دختر ۳۴ ساله‌اش به نام مهتاب شکایت کرد. وی گفت: «دخترم دو سال قبل با بهنام ازدواج کرد، اما الان سه ماه است از دخترم بی‌خبرم و دامادم مدعی است او را طلاق داده و خبری از دخترم ندارد.»
با شکایت زن میانسال، مأموران پلیس در تحقیقات فنی دریافتند مهتاب یک خودروی پژو ۲۰۶ و یک ویلا در شمال ایران داشته که خودرویش در اختیار شوهرش است و و ویلا را هم شوهرش فروخته‌است. بدین ترتیب مأموران بهنام را به عنوان مظنون بازداشت کردند و وی هم در بازجویی‌ها به قتل همسرش اعتراف کرد. وی گفت: «همسرم خانه‌ای با مادرش شریک بود و قرار بود بفروشد و سهمش را برای کاسبی به من بدهد، اما امروز و فردا می‌کرد که شب حادثه با هم درگیر شدیم و او را خفه و بعد هم جسدش را به فیروزکوه منتقل کردم و در باغ پدری ام دفن کردم. بعد از این هم ویلا و خودرویش را با سند‌سازی به نام خودم زدم.» متهم در دادگاه به قصاص محکوم شد، اما بامداد دیروز وکیل اولیای‌دم به او مهلت زندگی داد.

قتل هولناک همسر و فرزند
نخستین قاتلی که سحرگاه دیروز قصاص شد، چنگیز نام داشت. وی ۹ سال قبل در اقدامی هولناک همسر ۲۷ ساله و دختر دو ماهه‌اش را به قتل رساند. چنگیز پای چوبه دار خیلی التماس کرد تا اولیای‌دم او را ببخشند، اما نتیجه‌ای نداد و حکمش اجرا شد.
صبح روز ۲۵ خرداد سال ۹۳ چنگیز با اورژانس تماس گرفت و برای نجات همسر و دختر دو ماهه‌اش درخواست کمک کرد. وقتی عوامل اورژانس به محل حادثه در خانه‌ای در محله جلفا نزدیکی پل سیدخندان رسیدند، اعلام کردند مادر و دختر فوت کرده‌اند. پرونده مرگ مادر و دختر با فرضیه گاز گرفتگی بسته شد تا اینکه دو سال بعد چنگیز به اداره پلیس رفت و به قتل همسر و دخترش اعتراف کرد. وی گفت: «من در یکی از مجتمع‌های فروش تلفن همراه مغازه دارم و همسرم هم حسابدار آنجا بود که با هم آشنا شدیم و بعد هم ازدواج کردیم. او به من مشکوک بود و همیشه مرا زیر نظر داشت و همین موضوع باعث اختلاف ما شد. وقتی فهمیدم او باردار شده به او گفتم سقط کند، اما او دخترم را به دنیا آورد و من هم تصمیم گرفتم او و دخترم را به قتل برسانم. شب حادثه به آن‌ها داروی مسموم خوراندم و نقشه‌ام را عملی کردم. در این مدت عذاب وجدان داشتم و حتی وقتی مادرم فهمید من همسر و دخترم را به قتل رسانده‌ام، تصمیم گرفتم مادرم را هم بکشم، اما موفق نشدم. عذاب وجدان هر روز مرا آزار می‌داد و تصمیم گرفتم به قتل همسر و دختر دو ماهه‌ام اعتراف کنم. متهم صبح دیروز با حضور اولیای‌دم در زندان حکم قصاصش اجرا شد.

قتل برادر زن
دومین قاتلی که در زندان قزلحصار کرج قبل از طلوع آفتاب دیروز قصاص شد، مرد جوانی به نام ارسلان بود. وی چهار سال قبل در درگیری برادر‌زنش را به قتل رساند.
سال ۹۸ به مأموران پلیس تهران خبر رسید دو مرد در خانه‌ای در جنوب تهران درگیری خونینی را رقم زده‌اند. وقتی مأموران به محل حادثه رفتند، با جسد پسر جوانی روبه‌رو شدند که با ضربات چاقو به قتل رسیده‌بود. بررسی‌ها نشان داد مقتول در درگیری با دامادشان به قتل رسیده‌است. قاتل پس از دستگیری با اعتراف به قتل گفت: «من و همسرم با هم اختلاف داشتیم و روز حادثه من با همسرم درگیر شدم که برادرش وارد درگیری شد و من هم او را به قتل رساندم.» بدین ترتیب متهم که به قصاص محکوم شده‌بود، سحرگاه دیروز با اجرای حکمش، پرونده‌اش برای همیشه بسته شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار