کد خبر: 1198653
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۰
با به پایان‌رسیدن احداث خط ترانزیتی ریلی بین بندر شهیدرجایی در هرمزگان و بندر کاسپین در گیلان تا چند ماه آینده اتصال دریا به دریا انجام و به بهره‌برداری می‌رسد.

جوان آنلاین: با به پایان‌رسیدن احداث خط ترانزیتی ریلی بین بندر شهیدرجایی در هرمزگان و بندر کاسپین در گیلان تا چند ماه آینده اتصال دریا به دریا انجام و به بهره‌برداری می‌رسد.
مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح مدرن‌ترین فرودگاه کشور در کیش با بیان اینکه اتصال دریا به دریا تا ماه‌های آتی در کشور به اتمام خواهد رسید، گفت: این خط ترانزیتی ریلی، بندر شهیدرجایی در استان هرمزگان را به بندر کاسپین در دریای خزر متصل خواهد کرد. وی ادامه داد: خط ترانزیتی چابهار به مشهد یکی دیگر از مهم‌ترین پروژه‌های راهبردی ترانزیتی کشور محسوب می‌شود. همچنین خط ریلی شرق به غرب کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. باید قبول کنیم که گفتن این پروژه‌ها در یک دوره خاص آرزو بود که امروز از سوی دولت سیزدهم عملیاتی می‌شود.
وزیر راه از آغاز عملیات فاز دوم فرودگاه امام خمینی (ره) خبر داد و افزود: قرارداد این طرح به امضا رسیده و عملیات اجرایی آن تا دو هفته آتی آغاز می‌شود. تقویت پایانه‌های فرودگاهی در نقاط راهبردی و ترانزیتی کشور در دستور کار است.
وی با اشاره به دغدغه مسئولان و کیشوندان مبنی بر ضرورت افزایش پرواز‌ها به این جزیره بیان کرد: شرایط ویژه‌ای بر کیش حاکم است و باید این جزیره از برخی طرح‌ها مستثنی باشد.
بذرپاش با تأکید بر اینکه بخشی از آینده کشور به توسعه مسیر‌های ترانزیتی وابسته است، اظهار کرد: دولت سیزدهم شرایطی فراهم کرده که در اجلاس اکو همه کشور‌های عضو در فراز صحبت‌های‌شان به نقش ایران در ترانزیت جهانی اشاره داشتند.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ما در شرایط ویژه‌ای قرار داریم که موضوع ترانزیت را در حد موضوع نفت برایمان با اهمیت کرده است.
وی با اشاره به توجه ویژه رئیس‌جمهور به تقویت مسیر‌های ترانزیتی کشور بیان کرد: توافق‌های مهمی با کشور‌های منطقه در این راستا امضا شده که خط ریلی شلمچه - بصره - سوریه توافق با کشور آذربایجان در رابطه با کریدور ارس، توافق با روسیه برای خط ریلی رشت - آستارا، توافق با ترکمنستان برای اتصال نقطه مرزی ایران به بندر ترکمن به ارزش پروژه ۴۰۰ میلیون دلاری و امضای توافقنامه برای احداث مسیر جاده‌ای ارمنستان به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار از مهم‌ترین آنهاست.
وی ادامه اداد: کم‌نظیرترین توافق‌های ترانزیتی تاریخ ایران به امضا رسیده و عملیات اجرایی آغاز شده است. برخی از این پروژه‌ها بیش از ۱۰ سال است که روی زمین مانده بود و باید قبول کرد که شروع‌کردن خوب است، اما هنر اصلی تمام‌کردن آن است؛ مردم از همه دولتمردان توقع دارند تا طرح‌ها به بهره‌برداری برسند نه اینکه ناتمام روی دست دولت‌ها بماند. وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نهضت اتمام طرح‌های نیمه‌تمام در کشور از سوی دولت سیزدهم آغاز شده است، بیان کرد: دولت شجاعت کافی دارد تا آینده را فدای حال نکند.
وی با اشاره به اختصاص ۵۲ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور افزود: آماده اجرای این طرح ملی در مناطق آزاد هستیم. معتقدیم که اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کیش دست سوداگران را از بازار مسکن کوتاه و قیمت‌ها را کاهش خواهد داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار