کد خبر: 1197278
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳
رئیس خانه احزاب ایران، گفت: چین و ایران، دو کشور بزرگ و قدرتمند هستند و مسئولین کشورمان، همواره دیدگاهی مثبت نسبت به همکاری گسترده با چین براساس سند همکاری‌های ۲۵ ساله داشته و دارند؛ ما هیچ‌گاه همکاری دولت چین در دوران تحریم را فراموش نمی‌کنیم.

جوان آنلاین: هیأت پنج‌ نفره حزب کمونیست چین امروز (چهارشنبه) با حضور در محل خانه احزاب ایران، با «قدرتعلی حشمتیان» رئیس خانه احزاب و تعدادی دیگر از مسئولین این نهاد صنفی دیدار کردند.

به گزارش فارس، حشمتیان در این دیدار با اشاره به روابط دو کشور ایران و چین، اظهار کرد: چین و ایران، دو کشور بزرگ و قدرتمند هستند و مسئولین کشورمان، همواره دیدگاهی مثبت نسبت به همکاری گسترده با چین براساس سند همکاری‌های ۲۵ ساله داشته و دارند؛ ما هیچ‌گاه همکاری دولت چین در دوران تحریم را فراموش نمی‌کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که با کمک احزاب ایران و چین، زمینه همکاری گسترده‌تر دو کشور در زمینه‌های کشاورزی، معدن، خودروسازی، گردشگری، اقتصادی و ... بیش از پیش فراهم شود.

حشمتیان در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در غزه، تأکید کرد: وقتی هیمنه رژیم غاصب صهیونیستی با عملیات «طوفان‌الاقصی» فرو ریخت، این رژیم به طور وحشیانه به مدارس و بیمارستان‌ها و مساجد و مناطق غیرنظامی حمله کرد و تاکنون بیش از ۱۰ هزار غیر نظامی را که بیشترشان زن و کودک بی‌دفاع هستند را به شهادت رسانده است.

رئیس خانه احزاب ایران، افزود: از مسئولین بلندپایه چین انتظار داریم که برای جلوگیری از کشتار مردم مظلوم غزه، تلاش بیشتری در سازمان ملل صورت دهند.

در ادامه این دیدار، «یو وی» معاون اداره کل غرب آسیا و شمال آفریقای حزب کمونیست چین، اظهار کرد: ما همیشه در کنار مردم بزرگ ایران بوده و هستیم و در ماجرای غزه هم با سفیر فلسطین و نماینده اسرائیلی‌ها در پکن درباره لزوم آتش‌بس، بحث و تبادل‌نظر کرده‌ایم؛ از سویی با دیگر طرف‌ها نیز درباره غزه در حال تبادل نظر هستیم.

این مقام چینی ضمن دعوت از خانه احزاب ایران برای حضور در چین، تصریح کرد: ایران و چین، روابط مستحکم و دوستانه‌ای با یکدیگر در سطح منطقه و جهان دارند و ایران قوی‌تر، آرزوی قلبی ما است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار