کد خبر: 1197219
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹
وزیر آموزش و پرورش گفت که این وزارتخانه طرح‌های خوبی برای ریشه‌کنی کمبود معلم در کشور دارد و در تلاش است این معضل را با همکاری سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و استخدامی و مجلس شورای اسلامی به‌طور اساسی برطرف کند.

جوان آنلاین: رضامراد صحرایی روز چهارشنبه در گفت‌وگویی درباره چرایی معضل کمبود معلم در برخی مدارس کشور گفت: یکی از مشکلات در این بخش مربوط به مباحث سنواتی است که قریب به دو دهه با آن دست به گریبان بوده و به جای اینکه آن را برطرف کنیم، مشکلات را به دولت بعدی منتقل کرده‌ایم.

به گزارش ایرنا، وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: این دولت با وجود همه تنگنا‌ها و فشار‌ها مصمم است که مشکل کمبود معلم در کلاس‌های درس را به دولت بعد منتقل نکرده و آن را برطرف کند.

صحرایی با بیان اینکه مهمترین ماموریت ما در این بخش مربوط به تقویت دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه شهید رجایی و موضوع تربیت معلم به کمک دانشگاه‌های دیگر است، بیان کرد: همچنین استخدام معلمان باید با فاصله زمانی مناسب و برآورد دقیق انجام شود؛ بنابراین هم وزارت آموزش و پرورش و هم سازمان اداری و استخدامی به کمک سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی طرح‌های خوبی را برای ریشه کن کردن کمبود معلم در کشور دارند تا به یاری خداوند و کمک نمایندگان مجلس این معضل به طور اساسی برطرف شود.

صحرایی با بیان اینکه آموزش و پرورش به کمک سایر دستگاه‌ها قادر به رفع مشکلات در زمینه کمبود معلم در کلاس‌های درس خواهد بود، گفت: آموزش و پرورش هیچ وقت دوست نداشته که کلاس درسی بدون معلم بماند و کمبود معلمی داشته باشد؛ بنابراین این قول را می‌دهیم که نگذاریم کمبود معلم ایجاد شود. با این حال این وعده زمانی محقق می‌شود که آن‌هایی که پشتیبان آموزش و پرورش هستند به وظایف خود به درستی عمل کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار