کد خبر: 1196168
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
یکی از چالش‌های بزرگ هوش مصنوعی (Artificial intelligent) در عرصه پژوهش، تولید ابزار‌ها و نرم‌افزار‌های بسیار پیشرفته و هوشمندی است که با سرعتی باور نکردنی، بعضاً با دریافت موضوع به «تولید مقاله» می‌پردازند

جوان آنلاین: احمدحسین شریفی در کانال شخصی خود نوشت: یکی از چالش‌های بزرگ هوش مصنوعی (Artificial intelligent) در عرصه پژوهش، تولید ابزار‌ها و نرم‌افزار‌های بسیار پیشرفته و هوشمندی است که با سرعتی باور نکردنی، بعضاً با دریافت موضوع به «تولید مقاله» می‌پردازند. «چکیده مقاله» را به صورتی نسبتاً دقیق تدوین می‌کنند. «منابع» و مستندات را دسته‌بندی و تنظیم می‌کنند. «محاسبات پیچیده» را انجام می‌دهند و فرمول‌هایی را تولید و طراحی می‌کنند. این ابزار‌ها نیز مثل ذهن آدمی، به هر میزان که از آن‌ها استفاده می‌شود، به همان میزان بر دایره آگاهی و دقت و فهم آن‌ها نیز افزوده می‌شود!
برخی از مراکز معتبر و مهم پژوهشی تدوین مقاله، با «مشارکت» هوش مصنوعی را به رسمیت شناخته‌اند، اما بسیاری از مراکز پژوهشی معتبر بهره‌گیری از هوش‌مصنوعی در تولید مقاله یا بخشی از مقاله یا انجام محاسبات را از مصادیق «انتحال» و «بی‌اخلاقی پژوهشی» به شمار آورده و نشریات یا نویسندگانی که دست به چنین کاری زده باشند را در «فهرست سیاه» قرار می‌دهند.
در کشور ما نیز هم اکنون، افرادی با استفاده از این فضا دائماً دوره‌های گران‌قیمتی با عنوان آموزش راه‌های استفاده از هوش مصنوعی در تولید مقاله و امثال آن برای دانشجویان و بعضاً استادانی برگزار می‌کنند که به داشتن مقالاتی در رزومه خود نیازمندند!
امید است تا دیر نشده، شورای عالی انقلاب فرهنگی یا سایر مراکز مربوط، تدابیر لازم و قوانین مورد نیاز در این حوزه را تدارک و تدوین نمایند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار