کد خبر: 1194667
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر تامین تجهیزات مورد نیاز هنرستان‌های کشور گفت: بودجه دولت در سال جاری برای تجهیزات هنرستان‌ها ۴۰۰ درصد رشد داشته است.

جوان آنلاین: رضامراد صحرایی روز شنبه در حاشیه آیین انعقاد تفاهم مشترک وزارت آموزش و پرورش و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تجهیزات هنرستان‌ها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تجهیزات هنرستان‌ها اکنون کفاف نیازها را نمی‌دهد و نیاز به تغییرات جدی دارد، از محل ۲ درصد عوارض فروش گاز، تاکنون نزدیک به پنج هزار میلیارد ریال بودجه برای تقویت تجهیزات هنرستان‌ها داده شده است.

به گزارش ایرنا، وی افزود: از این مبلغ حدود ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال کارسازی شده و هر چه زودتر خریدها انجام خواهد شد ضمن آنکه تا پایان سال چند مرحله تخصیص بودجه در این حوزه خواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اگر بودجه برای تجهیزات در هنرستان‌ها تخصیص دهیم، لازم نیست تا بعدها برای معضلات اجتماعی هزینه کنیم، کاستی‌ها را با شتاب دنبال می‌کنیم و هدف‌گذاری برای دانش‌آموزان حوزه فنی و حرفه‌ای و کارودانش ۴۵ درصد کل دانش‌آموزان این مقطع دوم متوسطه در برنامه هفتم بود که مجلس شورای اسلامی هم پنج درصد به آن اضافه کرد و امیدواریم با این کار امکان اشتغال فرزندان مهیا شود.

صحرایی از افزایش و توسعه هنرستان‌های جوار صنعت خبر داد و گفت: بسیاری از استانداران در این‌باره کمک‌های شایانی انجام داده‌اند و شاهد افتتاح چندین هنرستان جوار در سطح استان‌های کشور بوده‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که تفاهم‌نامه قبلی وزارت آموزش و پرورش با وزارت تعاون، کار و. رفاه اجتماعی درباره طرح‌های تابستانه به کجا رسید نیز خاطرنشان کرد: آن تفاهم‌نامه که حُسن ابتکار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود، به موضوع ترغیب بچه‌ها به گذراندن اوقات فراغت توام با مهارت‌آموزی اشاره داشت و گزارش‌های امیدآفرینی در این رابطه به دست ما رسیده است که به‌زودی منتشر خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار