کد خبر: 1194630
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۰
«لابی صهیونیستی و سیاست خارجی امریکا» در آیینه یک اثر نوانتشار
اثری که هم اینک در معرفی آن سخن می‌رود، همانگونه که از نامش پیداست، «لابی صهیونیستی و سیاست خارجی امریکا» را به عنوان موضوع تحقیق برگزیده است
شاهد توحیدی

اثری که هم اینک در معرفی آن سخن می‌رود، همانگونه که از نامش پیداست، «لابی صهیونیستی و سیاست خارجی امریکا» را به عنوان موضوع تحقیق برگزیده است. این پژوهش از سوی استفان ام. والت و جان جی. میرشایمر تألیف شده و توسط گروه ترجمه مرکز اسناد انقلاب اسلامی به فارسی برگردانده شده و از سوی همین ناشر نیز روانه بازار نشر شده است. تارنمای ناشر در معرفی این اثر تاریخی- پژوهشی به نکات ذیل اشارت برده است:
«سیاست خارجی امریکا در منطقه خاورمیانه، بیش از هر عامل دیگری تحت تأثیر لابی صهیونیسم قرار دارد. طی چند دهه اخیر و به ویژه از زمان جنگ اعراب و اسرائیل، رابطه با اسرائیل به مسئله اساسی سیاست امریکا در خاورمیانه تبدیل شده است. لابی صهیونیسم از چنان قدرتی در سیاست خارجی امریکا برخوردار است که توانسته این باور غیرقابل خدشه را به وجود آورد که منافع ملی هر دو کشور یکی است. بدیهی است سیاست خارجی هر کشوری، در راستای تأمین منافع ملی آن کشور شکل می‌گیرد. این مسئله به ویژه در سیاست خارجی امریکا در خاورمیانه صدق نمی‌کند. به طوری که تأمین امنیت و منافع رژیم‌صهیونیستی، محور اصلی سیاست‌های امریکا در منطقه است. تمام سیاست‌های نادرست امریکا در منطقه از حمله به عراق گرفته تا تهدید دائمی ایران، تحت فشار لابی قدرتمند صهیونیسم شکل گرفته است. سیاست‌هایی که چهره بین‌المللی امریکا را به شدت خدشه‌دار کرده است. واقعیت آن است که حوزه قدرت و نفوذ این لابی، فقط منحصر به سیاست خارجی امریکا نیست و ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را شامل می‌شود. در حوزه سیاست داخلی امریکا با قاطعیت می‌توان ادعا کرد که هیچ یک از کاندیدا‌های ریاست جمهوری، اعم از جمهوریخواه و دموکرات، بدون جلب رضایت صهیونیست‌ها و حمایت‌های مالی آنان نمی‌توانند حتی به پیروزی در انتخابات فکر کنند. اسرائیل منافع نامشروع صهیونیست‌ها و دروغ بزرگ هولوکاست، خط قرمز سیاستمداران بلندپایه امریکایی است. از طرف دیگر رسانه‌های گروهی امریکا از مطبوعات و شبکه‌های خبری گرفته تا تلویزیون و سینما به طورعمده تحت سلطه صهیونیست‌هاست. نیویورک تایمز، واشینگتن‌پست، لس‌آنجلس تایمز و وال‌استریت ژورنال و شبکه‌های خبری مهم نیز همگی در اختیار یهودیان هستند و در راستای منافع آن‌ها حرکت می‌کنند. کتاب حاضر که به موضوع لابی صهیونیسم و نقش آن در شکل‌گیری سیاست خارجی امریکا پرداخته، اثر ارزشمندی است که می‌تواند ابعاد مختلف این موضوع را روشن سازد. این کتاب همانطور که از عنوانش مشخص است، به نقش و تأثیر لابی صهیونیستی بر سیاست خارجی امریکا و تبعات آن بر داخل امریکا اشاره می‌کند. کتاب لابی صهیونیستی و سیاست خارجی امریکا، برای افرادی که در حوزه لابی اسرائیل مطالعه می‌کنند، مفید است. چه اینکه به خوبی نقش لابی صهیونیستی در داخل و خارج از امریکا و پروژه‌های آنان که از جمله مهم‌ترین آن ایران است را تبیین کرده است. لازم به ذکر است که این کتاب، لابی اسرائیل در امریکا را به شدت خشمگین کرد، چراکه یک لابی نباید ابعاد فعالیت‌هایش علنی و رسانه‌ای شود و فشار‌هایی بر نویسندگان کتاب نیز وارد کردند....»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار