کد خبر: 1194150
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
عضو کمیسیون شورا‌های مجلس با بیان اینکه تعداد ۲ هزار و ۲۰۶ زندانی مهریه در کشور داریم، گفت: طرح جدید مجلس به دنبال جلوگیری از ثبت مهریه‌های سنگین است.

جوان آنلاین: ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت: امروز در کشور 2 هزار و 206 زندانی مهریه داریم که باید جلوی روند افزایش زندانی در این حوزه هرچه زودتر گرفته شود.

به گزارش فارس، وی افزود: طرح مجلس در شرایط فعلی که در نوبت رسیدگی در صحن قرار دارد به دنبال جلوگیری از ثبت مهریه‌های سنگین و در نظر گرفتن مالیات برای ثبت مهریه‌های سنگین است. واقعیت این است که زندانی شدن افراد در این باره برای خانم‌ها مهریه نمی‌شود و از طرف دیگر افزایش تعداد زندانیان را هم به همراه دارد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس در طرح جدید خود به دنبال آن است تا با تعیین سقف برای ثبت مهریه‌های سنگین به ازای تعداد سکه‌های آن مالیات تحت عنوان حق ثبت دریافت شود تا از این طریق شاهد جلوگیری از تعیین و ثبت مهریه‌های سنگین شویم.

ابوترابی خاطرنشان کرد: طرح مجلس در این باره درد شرایط کنونی در نوبت رسیدگی در صحن قرار دارد و طبق گفته رئیس مجلس بنا است تا پس از اتمام بررسی و تصویب لایحه برنامه هفتم توسعه برای تصویب در دستور کار مجلس قرار گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار