کد خبر: 1193615
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:
عزتی فرهنگ ایثار و شهادت را موجب حیات جامعه خواند و گفت: امروز در سایه تبیین و ترویج این فرهنگ باید در برابر توطئه های فرهنگی دشمن ایستادگی کرد.

به گزارش جوان از لرستان، رضا عزتی، ظهر امروز در اجلاسیه یک هزار و 100  شهید معلم و دانش‌آموز لرستان در دهکده مقاومت حمزه سیدالشهدا(ع) خرم‌آباد با بیان اینکه شهدا قهرمانان تاریخ‌سازی هستند که با جانفشانی خود به تاریخ کشور ما هویت دادند، گفت: یک هزار و 100 شهید معلم و دانش‌آموز لرستانی هویت و شناسنامه آموزش و پرورش استان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان افزود: به فرموده مقام معظم رهبری زنده نگه‌ داشتن یاد شهدا نوعی جهاد است، جهادی که نگذاشت خون‌های مقدس ریخته شده در کربلا پایمال شود و حماسه بزرگ کربلا را تا به امروز زنده نگه داشته است.

وی با بیان اینکه ادامه راه شهدا لازمه تبیین جایگاه آنان است، عنوان کرد: امنیت امروز را مرهون خون شهدا هستیم.

عزتی گفت: صف استوار این قهرمانان که راه جهاد ‌و شهادت را در ایران داشتند طولانی و بلند است و شهیدانی همچون شهید سلیمانی، میرشاکی، توکل‌زاده و بروجردی پیشگام آن هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان یادآور شد: بیش از ۳۰ هزار شهید دانش‌آموز در کشور بیانگر این است که دانش‌آموزان طلیعه‌دار انقلاب و اسلام بوده و هستند و معلمان شهید با خون خود راه و با وصیت‌نامه‌های خود آموزگار ایثار و شهادت شدند.

عزتی در ادامه بر ضرورت تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت:  تبیین و ترویج این فرهنگ موجب حیات و نشاط جامعه است.

وی به بمباران مدارس در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دشمن امروز مدارس را مورد بمباران فرهنگی دشمن قرار داده است و هدف دشمن دور ساختن نسل امروز از فرهنگ ایثار و شهادت است.

عزتی یادآور شد: فرهنگ ایثار و شهادت را که دانش‌آموزان ما در دفاع مقدس رقم زدند الهام‌بخش مبارزه با استکبار در جهان بوده است.

 وی خاطرنشان کرد: در کشور نیز هر جا فرهنگ ایثار و شهادت الگو قرار گرفته شاهد موفقیت‌های پی در پی بوده‌ایم و در استان سعی شده این فرهنگ سرلوحه تمام امور باشد که نتیجه آن را در گذشته شاهد بودیم.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با یادآوری اینکه امروز نیز جوانان فلسطینی با الگوگیری از دفاع مقدس در حال مقابله با رژیم صهیونسیتی هستند که اسرائیل با قتل هزاران زن و کودک خوی وحشی‌گری خود را نشان داده است، افزود:

وی با بیان اینکه ، گفت: اگر یاد شهدا را فراموش می‌کردیم امروز شاهد این نشاط انقلابی و دینی در جامعه نبودیم. لذا، انتظار از همه مدیران و معلمان این است که کلاس‌های درس خود را به اخلاق، فرهنگ و شخصیت والای ۱۱۰۰ شهید معلم و دانش‌آموز معطر کنند همان‌گونه در ابتدای انقلاب در صف ابتدایی دفاع از انقلاب اسلامی قرار داشتند و با تقدیم شهدا و ایثارگران بالاترین درس را به دانش‌آموزان آموختند.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار