کد خبر: 1193508
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹
میز دانشجو در این قسمت به نکات مهم قبل از آغاز تحصیل در مقطع آزمون کارشناسی ارشد می‌پردازد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، اگر قرار است کنکور کارشناسی ارشد بدهید به نکاتی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت توجه کنید.

* در ابتدا به انتخاب استاد توجه کنید!

دانشجویان دوره کارشناسی ارشد باید به این نکته توجه کنند که شما چه بخواهید و نخواهید باید پروژه‌های‌تان زیر نظر یک استاد انجام شود بنابراین برای انتخاب استاد همه جانبه توجه کنید؛ از نظر علمی و اخلاقی هم سو با شما باشد، شما باید کسی را انتخاب کنید که بتواند با شما ارتباط بگیرید.

* زود دیر می‌شود!

زمان بسیار زود می‌گذرد، بنابراین زمانتان را به درستی مدیریت کنید، نگارش مقاله و پایان‌نامه را برای دقایق آخر نگه ندارید.

نکته: نکته بالا را ترم آخری‌ها بسیار متوجه هستند.

* رقیب خودتی!

وقتی وارد مقطع ارشد شدید یا دکتری می‌شوید ممکن است که جو دانشکده یا دانشگاهیان به شدت رقابتی باشد، رقابت بسیار خوب است، اما نباید اجازه دهید که این رقابت شما را به جای اینکه به جلو هدایت کند باعث پس‌رفت شما شود.

لطفا در دام مقایسه نیفتید و خودتان را و توانمندی‌هایت را با هیچ کسی مقایسه نکنید؛ قطعا شما در بسیاری از موارد از سایر دوستانتان برتر هستید و باید بر نقاط قوت خودتان تمرکز کنید.

* مهارت مهم‌تر از نمره است

درست است که نمره در معدل تاثیر می‌گذارد و حتی با معدل خوب می‌توانید با آئین نامه استعداد درخشان وارد مقطع بعد شوید، اما نمره بدون مهارت‌های دیگر تقریبا هیچ است؛ اگر بخواهید وارد بازار کار شوید، شما به یک سری مهارت در کنار نمره نیاز دارید، بنابراین از همین الان به فکر یادگیری مهارت‌های مرتبط با هدف خود باشید.

* تک بعدی نباشید

ممکن است که بخواهید خودتان را وقف درس و دانشگاه کنید، اما یادتان باشد که درس و پژوهش نباید تمام وقت شما را بگیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار