کد خبر: 1192281
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
نماینده مردم اهواز در مجلس عنوان کرد:
در بسیاری از شاخص‌های تولید مانند صادرات و سوددهی عملکرد مثبتی در پتروشیمی مارون وجود داشته است و اگر زنجیره ارزش تکمیل شود این عملکرد مثبت مضاعف می‌شود.

سیدکریم حسینی، نماینده مردم اهواز در مجلس بیان اینکه ماهشهر «شهر پتروشیمی خوزستان» نام‌گرفته و این لقب به آن داده شده است، گفت:‌۲۰ شرکت پتروشیمی در خوزستان قرار دارد و پتروشیمی مارون یکی از مهمترین آن‌ها است که در فاصله ۳۰ کیلومتری جاده اهواز ماهشهر به فعالیت مشغول است.

وی افزود: شرکت‌های پتروشیمی مستقر در خوزستان محصولات مختلفی مربوط به این صنعت را تولید می‌کنند به طور مثال پتروشیمی مارون محصولات مختللفی مانند الفین، اتیلن گلایکول، پلی پروپیلن و پلی اتیلن سنگین را تولید می‌کنند که بخش مهمی از آن‌ها روانه بازار صادراتی می‌شود و از این حیث نقش مهمی در افزایش درآمد‌های ارزی کشور در این حوزه دارد.

حسینی با اشاره به بازدید‌های متعددی که در این دوره از نمایندگی از صنایع مختلف فولادی و پتروشیمی و از جمله پتروشیمی مارون داشته است، بیان کرد: صنعت پتروشیمی از جمله شرکت پتروشیمی مارون در یک نمودار در نوسان و غالبا به سمت مثبت، تولیدات محصولات پتروشیمی را طی سال‌های گذشته به خوبی انجام داده‌اند و با وجود شرایط تحریمی صادرات قابل توجه  نیز داشته‌اند.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان تصریح کرد: براساس یکی از برنامه‌های در دست اقدام و اجرای پتروشیمی مارون انجام طرحی با هدف تکمیل سبد محصولات پلیمری و خودداری از فروش اتلین مازاد تولیدی شرکت پتروشیمی مارون است که سرمایه‌گذاری ۲۳۰ میلیون یورویی برای آن در نظر گرفته شده و مطابق با برنامه‌ریزی احتمالا در سال ۱۴۰۵ به بهره‌برداری می‌رسد.

 

اگر زنجیره ارزش تکمیل شود عملکرد‌ها مضاعف می‌شود

 

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: در بسیاری از شاخص‌های تولید مانند صادرات و سوددهی عملکرد مثبتی در پتروشیمی مارون وجود داشته است و اگر زنجیره ارزش تکمیل شود این عملکرد مثبت مضاعف می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت ثبات مدیریتی در مجموعه‌های صنعتی و از جمله پتروشیمی مارون، عنوان کرد: ثبات مدیریت نقش موثری در تکمیل برنامه‌ریزی‌های تولید و صادرات و تکمیل فاز‌های توسعه‌ای دارد این دو لازم و ملزوم هم هستند.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان خاطرنشان کرد: توجه هلدینگ‌های اقتصادی به همه ظرفیت‌های بنگاه و عدم تمرکز صرف بر بخش سهامداری موجب خواهد شد تا آهنگ توسعه شرکت‌ها به صورت متوازن‌تری اجرایی شده و برنامه‌ها را به پیش ببرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار