کد خبر: 1192218
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
مشاور قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح گفت: بیش از یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر از جوانانی که سربازی خود را سپری می‌کنند از دوره‌های آموزشی مهارت‌آموزی بهره‌مند می‌شوند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، سردار موسی کمالی شامگاه دوشنبه در جلسه بررسی برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی سربازان در اردبیل اظهار کرد: ۷۶۸ هزار گواهینامه مهارتی برای سربازان دارای مهارت در رشته‌های متنوع فنی صادر شده و همچنان از این نیروها و آموزش آنها استقبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در کنار ارائه برنامه‌های آموزشی مهارتی برای این سربازان، ارائه تسهیلات حمایتی از ۲ هزار و ۵۰۰ سرباز نیز در اولویت قرار گرفته و سعی بر این است تا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی زمینه تخصیص اعتبار مناسب به بانک‌ها و پرداخت این تسهیلات را فراهم کنند.

مشاور قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح گفت: ۳۱ هزار سرباز آموزشی دارای مهارت در سال‌جاری از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد و امیدواریم شرایط مطلوب‌تری را در ارتقای توانمندی سربازان شاهد باشیم.

کمالی افزود: امسال گستردگی برنامه‌های آموزش مهارتی برای سربازان را به عنوان یک هدف‌گذاری مشخص دنبال می‌کنیم تا ۲ هزار نفر به صورت مستقیم و سه هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم از این برنامه‌های آموزشی و مهارت‌آموزی استفاده کرده و در ورود به بازار کار با مشکلی روبه‌رو نشوند.

وی دوران سربازی را بهترین فرصت برای ارتقای مهارت جوانان در ورود به بازار اعلام کرد و ادامه داد: در این زمینه در استان‌های مختلف اقدامات مناسبی انجام شده و در استان اردبیل نیز با محوریت سپاه، ارتش و نیروی انتظامی آموزش سربازان و ارائه تسهیلات آنها در قالب کارگاه‌های تولید و اشتغال مورد توجه و دقت نظر است.

مشاور قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم با تحقق صد درصد برنامه‌های آموزشی و مهارت‌آموزی بتوانیم بستر و زمینه حضور سربازان را بعد از اتمام دوران سربازی به بازار کار فراهم کرده و از این فضای مهیا شده استفاده کنیم.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل نیز در این مراسم اضافه کرد: در استان اردبیل تلاش بر این است تا سربازان و علاقه‌مندان به حضور در دوره‌های آموزشی مورد حمایت قرار گرفته و زمینه پرداخت تسهیلات برای این افراد با همکاری بانک‌ها فراهم آید.

سردار غلامحسین محمدی اصل بیان کرد: طرح مهارت‌آموزی سربازان طرح ارزشمندی است که بر اساس رویکرد جدید نیروهای مسلح و قرارگاه مهارت‌آموزی امیدواریم سربازان در همه رده‌ها از این برنامه‌های آموزشی بهره‌مند شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار