کد خبر: 1191129
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
با سرعت گرفتن تحولات غرب آسیا، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور رایزنی‌های مهم سیاسی و دیپلماتیک سفر منطقه‌ای خود را آغاز کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان ظهر امروز پنج شنبه (۲۰مهرماه) به منظور گفتگو در خصوص مسائل دوجانبه ایران و عراق و همچنین مسائل منطقه‌ای تهران را به مقصد بغداد ترک کرد.

وی قرار است در این سفر با «فؤاد حسین» همتای عراقی و دیگر مقامات این کشور دیدار و گفتگو کند.

پس از این مذاکرات، امیرعبداللهیان بغداد را به مقصد بیروت ترک خواهد کرد.

به نظر می‌رسد با توجه به تحولات منطقه و جنایات رژیم صهیونیستی، وزیر امور خارجه سفر‌های دیگری نیز به کشور‌های اسلامی در پیش داشته باشد.

گفتنی است امیرعبداللهیان در روز‌های اخیر با همتایان خود در منطقه در ارتباط با جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، کمک به مردم فلسطین، برگزاری نشست فوق العاده وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی و آمادگی ایران برای برگزاری این نشست گفتگو‌های فشرده‌ای را انجام داده است.

پنج روز قبل امیرعبداللهیان با فواد حسین وزیر امور خارجه عراق به صورت تلفنی در خصوص روابط و مناسبات دوجانبه و تحولات جاری در صحنه فلسطین بحث و تبادل نظر کرد.

طرفین در این گفتگو بر ضرورت هماهنگی و انسجام کشور‌های اسلامی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و درخواست از سازمان همکاری اسلامی برای برگزاری نشست اضطراری این سازمان برای بررسی تحولات جاری فلسطین و حمایت از ملت فلسطین و مسجدالاقصی در برابر اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی تاکید نمودند.

در این گفتگو امیرعبداللهیان خواستار اقدام هماهنگ و موثر کشور‌های اسلامی برای کمک به فلسطین و توقف حملات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی علیه زنان و کودکان غزه و کرانه شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار