کد خبر: 1188707
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور گفت: در دو سال گذشته ۶۷۰ هزار شغل با سرمایه‌گذاری ۸۰ هزار میلیارد تومان، در مناطق عشایری و روستا‌های کشور ایجاد شده است.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، امیرحسین مدنی امروز در نشست خبری به مناسبت هفته روستا و برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات روستایی و عشایری کشور، اظهار داشت: 25 درصد جمعیت کشور در پهنه قابل توجهی از روستاها ساکن هستند که سهم آنها از تولید مواد غذایی و امنیت غذایی حدود 70 درصد است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور اظهار داشت: طی دو سال گذشته حدود 80 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در روستاهای کشور انجام شده و از این محل 670 هزار شغل در روستاها و مناطق عشایری ایجاد شده است که این مشاغل از طریق سامانه رصد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قابل پیگیری و رویت است.

مدنی همچنین گفت:‌ در راستای نهضت احیای واحدهای راکد و نیمه تعطیل، 900 واحد تولیدی در نواحی روستایی به چرخه تولید بازگردانده شد تا به تولید در مناطق روستایی کمک کند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات روستاها بحث بازاررسانی محصول و حذف واسطه‌ها است، گفت: در این زمینه طرحی تدوین شده که 500 بازار برای محصولات روستایی در مسیرهای پرتردد و گردشگری ایجاد شود و هدف آن حذف واسطه‌ها و رساندن محصولات با کیفیت بالاتر و قیمت مناسب‌تر به دست مصرف‌کننده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور  با بیان اینکه 15 مهرماه روز ملی روستا نامگذاری شده است، اظهار داشت: نمایشگاه روستا آباد از 12 تا 18 مهرماه در محل مصلای امام خمینی(ره) با یک‌هزار غرفه به عرضه محصولات روستایی و عشایری می‌پردازد و در این زمینه 4 هزار از فعالان روستایی حضور خواهند داشت.

مدنی اضافه کرد: 30 هزار پروژه عمرانی در مناطق روستایی در این مدت اجرا شده که نقش مهمی در ماندگاری مردم در روستا و افزایش درآمد آنها ایفا می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار