کد خبر: 1188011
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸
نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که درخواست ویزا برای مهاجرت صهیونیست‌ها و یهودیان از سرزمین‌های اشغالی افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، نظرسنجی انجام شده توسط موسسه موسوم به «سیاست یهودی» (JPPI) نشان می‌دهد ۳۷ درصد یهودیان به فکر گرفتن پاسپورت خارجی و خروج از سرزمین‌های اشغالی در صورت تصویب لایحه جنجالی «تغییرات قضایی» مد نظر کابینه رژیم صهیونیستی هستند.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که ۳۲ درصد صهیونیست‌ها سرزمین‌های اشغالی احساس ناراحتی می‌کنند و از وضعیت خود رضایت ندارند.

روی کار آمدن کابینه راست‌گرای نتانیاهو، گسست در درون صهیونیست‌ها و سران سیاسی و نظامی آن‌ها در سرزمین‌های اشغالی را تشدید کرده است؛ به طوری که بسیاری از کارشناسان و مقامات صهیونیست درباره وقوع جنگ داخلی و فروپاشی درونی رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند.

طی چند ماه گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو و لایحه تغییرات در دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی بوده است و تمام موضوعاتی که صهیونیسم جهانی از آن برای ایجاد اتحاد بین گروه‌های مختلف قومی، مذهبی و نژادی در سرزمین‌های اشغالی استفاده می‌کرد، اکنون به موضوعی برای اختلاف تبدیل شده است.

روسای اپوزیسیون رژیم صهیونیستی لایحه تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش این چهره برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

در مقابل نتانیاهو مدعی است این طرح بر دموکراسی ادعایی تاثیری نخواهد گذاشت و هدف آن بازگرداندن تعادل میان قوا (قانون‌گذاری، اجرایی و قضایی) است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار