کد خبر: 1187677
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸
سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق خبر داد که نیرو‌های مرزبانی و سازمان الحشد الشعبی، وظیفه حمایت از مرز‌ها را بر عهده دارند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، تحسین الخفاجی سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق بعد از ظهر امروز سه‌شنبه خبر داد که نیرو‌های امنیتی این کشور قادر به کنترل مرز‌های عراق هستند.

الخفاجی به شبکه خبری العهد گفت: کنترل مرز‌های عراق با همه کشور‌های همسایه در دست نیرو‌های مرزبانی و سازمان الحشد الشعبی است. این نیرو‌ها وظیفه حمایت از مرز‌ها را بر عهده دارند.

وی همچنین تأکید کرد که هیچ نیرو‌های خارجی وجود ندارد که برای حمایت از مرز‌های عراق، با نیرو‌های امنیتی این کشور همکاری داشته باشد.

به دنبال هشدار‌های مکرر ایران درباره فعالیت گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب در خطوط مرزی با عراق، فرماندهی مرزبانی عراق، شهریور ماه گذشته خبر داد که فرایند مبارزه با این گروه‌ها آغاز شده و نیرو‌های مرزبانی عراق یک منطقه را از کنترل آن‌ها خارج کرده‌اند.

توافقنامه همکاری‌های مشترک امنیتی ایران و عراق ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ توسط «علی شمخانی» دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی و مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر عراق در بغداد امضا شده است. ضرب‌الاجل تعیین‌شده در این توافق در تاریخ ۲۸ شهریور ماه جاری به پایان رسید.

پیش از پایان این مهلت، تروریست‌های تجزیه‌طلب پس از خلع سلاح و تحویل سلاح‌های سنگین خود، به ۵ اردوگاه در داخل کردستان عراق منتقل شدند.

الخفاجی همچنین توانمندی و امکانات نیرو‌های امنیتی عراق را بالا توصیف و در پایان تأکید کرد: نیرو‌های امنیتی در جریان تأمین امنیت مراسم اربعین، ثابت کردند که قادر به حفظ امنیت و ثبات هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار