کد خبر: 1187180
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس آمار سال 1401، حدود یک میلیون شغل توسط دولت ایجاد شد که بیش از ۵۰ درصد آن با مدرک دیپلم بود یعنی عمده مشاغل نیاز به مدرک دانشگاهی ندارند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس،  محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در شبکه آموزش، اظهار کرد: دوره متوسطه اول، دوره هویت‌یابی، شناسایی استعدادها و علاقه دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه ۳ میلیون و ۷۶۰ هزار دانش‌آموز در دوره متوسطه اول تحصیل می‌کنند، افزود: به دنبال این هستیم که فرایند هدایت تحصیلی از چهارم ابتدایی آغاز شود؛ همچنین به دنبال این هستیم که معلمان در هدایت تحصیلی نقش داشته باشند. 

کاظمی به وضعیت اشتغال در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار حدود یک میلیون شغل توسط دولت ایجاد شد که بیش از ۵۰ درصد آن با مدرک دیپلم بود یعنی عمده مشاغل نیاز به مدرک دانشگاهی ندارند. 

وی با بیان اینکه برنامه داریم موضوع مهارت را در دوره دوم ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم به صورت جدی دنبال کنیم، افزود: روی موضوع هوش مصنوعی هم کار کرده‌ایم؛ دروازه ورود به هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی و کدنویسی است و در این راستا 12 هزار معلم را آموزش داده‌ایم و به دنبال این هستیم که همه معلمان را آموزش دهیم. 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در طول دو سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار نفر به تعداد دانش‌آموزان هنرستانی اضافه شد و در حال حاضر تعداد هنرستانی‌ها به یک میلیون و ۸۴ هزار نفر رسیده است.

وی ادامه داد: تا پایان برنامه هفتم توسعه، اگر بخواهیم به سهم 45 درصد هنرستانی‌ها برسیم، تعداد دانش‌آموزان هنرستانی به یک میلیون و 554 هزار نفر می‌رسد.

کاظمی به ایجاد هنرستان‌های جوار کارخانه اشاره کرد و افزود: امیدواریم دولت، کارخانه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در مهارت آموزی و ایجاد هنرستان‌های جوار کارخانه کمک کنند. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار