کد خبر: 1185455
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
رئیس سازمان سنجش کشور درباره دونوبتی برگزار شدن کنکور کارشناسی ارشد و دکتری، گفت: برگزاری این دو آزمون به صورت دونوبتی امکان‌پذیر نیست.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ دوبار در سال و در ماه‌های دی ۱۴۰۱ و تیر ۱۴۰۲ برگزار شد، هر داوطلب اگر در دو آزمون شرکت کند دو نمره کنکور خواهد داشت و اگر در یک آزمون شرکت کند یک نمره کنکور خواهد داشت، اما فقط یک نمره آزمون به انتخاب داوطلب محاسبه می‌شود. نمره کنکور به اضافه سوابق تحصیلی یک نمره کل را می‌سازد و به داوطلب می‌گویند گروه آزمایشی خود را انتخاب کند و بر اساس گروه آزمایشی انتخاب رشته می‌کنند.

بنابراین هر داوطلب می‌تواند دو نوبت در آزمون تخصصی شرکت کند، به طور طبیعی نمره‌ای که از آزمون می‌گیرد با نمره سوابق تحصیلی ترکیب می‌شود، نمره کل ساخته می‌شود، آن نمره کل ملاک پذیرش است و نمره بالاتر مورد قبول است. 

* امکان دونوبتی شدن کنکور ارشد و دکتری وجود ندارد

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس پیرامون دونوبتی شدن کنکورهای کارشناسی ارشد و دکتری، گفت: برگزاری این دو آزمون به صورت دونوبتی امکان‌پذیر نیست. 

وی افزود: کنکور دکتری دو بخش کتبی و مصاحبه دارد و کنکور کارشناسی ارشد نیز به قدری تنوع رشته دارد که فکر کردن به آن امکان‌پذیر نیست. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار