کد خبر: 1184022
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وزش باد شدید تا خیلی شدید و گردوخاک و احتمال رخداد توفان لحظه‌ای در استان هشدار داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایسنا، اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: وزش باد شدید تا خیلی شدید، وقوع تندباد لحظه‌ای و خیزش گردوخاک امروز و فردا (۱۸ و ۱۹ شهریورماه) در استان تهران و دوشنبه (۲۰ شهریورماه) درغرب و نیمه‌جنوبی و ارتفاعات به‌ویژه ارتفاعات شمال شرق پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی کاهش موقت دید و کیفیت هوا، تاثیر بر تجهیزات حساس به گردوخاک، سقوط اشیا از ارتفاع، احتمال آسیب به تجهیزات واقع در ارتفاع مانند ترانس برق، دکل‌های برق و مخابرات و تجهیزات ساختمانی مرتفع مانند جرثقیل‌های مرتفع و سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها و بنر‌های تبلیغاتی، شکستن درختان کهنسال و فرسوده و نهال‌ها، آسیب به پوشش گلخانه‌ها به ویژه در روز یکشنبه احتمال رخداد توفان لحظه‌ای دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی استان تهران در این وضعیت آب و هوایی خودداری از تردد افراد کهنسال، کودکان و مبتلایان به بیماری‌های قلبی و تنفسی، عدم صعود به ارتفاعات، استحکام سازه‌های سست و موقت، رعایت نکات ایمنی برای داربست‌ها و تجهیزات واقع در ارتفاع و تجهیزات ساختمانی مرتفع، خودداری از قرارگیری در مکان‌های مرتفع مانند داربست‌ها، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست و بنر‌های تبلیغاتی و سایه بان‌ها، عدم تردد از کنار سازه‌های یاد شده، خودداری از پارک خودرو در کنار درختان و آمادگی دستگاه‌های امدادرسان و ارگان‌های ذیربط را توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار