کد خبر: 1183941
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: مبالغی که بابت خرید تضمینی گندم پرداخت شده به صورت علی‌الحساب با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است و مابه التفاوت آن تا ۱۵ هزار تومان به زودی پرداخت می‌شود.

به گزارش  جوان آنلاین به نقل از  فارس، سعید راد در حاشیه نماشگاه غلات، آرد و نان گفت: مبالغی که بابت خرید تضمینی گندم پرداخت شده به صورت علی‌الحساب با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است و مابه التفاوت آن به زودی پرداخت می‌شود، در این زمینه سازمان برنامه و بودجه در حال تدارک تامین بقیه پول‌ها است.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: ۸۰ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده و برای بقیه مطالبات هم چاره اندیشی شده و هر چه زودتر پرداخت خواهد شد.

پیش از این وزیر جهاد کشاورزی قول داده بود که تا پایان شهریور تمام مطالبات گندمکاران تسویه می‌شود، با احتساب ۱۰.۵ میلیون تن خرید گندم و با کیلویی ۱۵ هزار تومان، دولت باید ۱۵۷ هزار میلیارد تومان به گندمکاران پرداخت کند.

به گفته مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تاکنون ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده، اما خرید ادامه دارد، پیش‌تر وزارت جهاد پیش بینی کرده بود که تا پایان فصل، خرید تضمینی به ۱۰.۵ میلیون تن می‌رسد.

*نان گران نمی‌شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد که خبری از گرانی نان بخش صنعت و نان سنتی نیست گفت: دولت همچنان به این بخش‌ها یارانه می‌دهد و تغییری در نرخ گندم آن‌ها ایجاد نشده که نان گران شود.
وی تاکید کرد: که فعلا برنامه‌ای برای تغییر قیمت گندم صنف و صنعت وجود ندارد و کماکان به نرخ ۱۲ هزار توان به آن‌ها داده می‌شود و تصمیم گیری‌ها در ستاد تنظیم بازار انجام می‌شود.
پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت غلات، آرد و نان از ۱۶ تا ۱۹ شهریور به مدت ۴ روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار