کد خبر: 1183730
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸
همراهی خوب صنایع کشور در اعمال روش‌های مدیریت مصرف برق در تابستان امسال ضمن جلوگیری از خاموشی‌ها، رشد ۸ درصدی آن‌ها را به دنبال داشت.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، عزم وزارت نیرو برای گذر از دومین تابستان بدون خاموشی با اجرای برنامه‌های متعددی همراه بود به طوری که افزایش ظرفیت نیروگاهی، انجام به‌موقع تعمیرات نیروگاهی، افزایش توان تولید نیروگاه‌های موجود، اعمال پاداش صرفه‌جویی برای مشترکان خانگی و نیز اعمال روش‌های مدیریت مصرف برای بخش اداری و صنایع مهم‌ترین این برنامه‌ها بود.

وزارت نیرو امسال در بخش صنایع برنامه‌ریزی گسترده‌ای با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تدارک دید که بر اساس آن بخش بزرگی از صنایع خرد و کوچک صنفی، صنعتی از برنامه محدودیت بار معاف شدند.

صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی نیز فقط یک نیم روز با محدودیت مدیریت مصرف روبرو شدند و صنایع بزرگ روش‌های مدیریت مصرف شامل حال آن‌ها شد که آنان نیز با جابه‌جایی بار توانستند به تولید خود بدون مشکل ادامه دهند.

در همین باره مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: تابستان امسال و دوره مدیریت مصرف، بخش صنعت کشور همکاری بسیار خوبی با وزارت نیرو داشت.

بر اساس اعلام شرکت مدیریت شبکه برق ایران، مصطفی رجبی مشهدی ضمن قدردانی از وزارت صمت که همکاری بسیار خوبی در دوره مدیریت مصرف و تابستان سخت امسال با وزارت نیرو داشتند گفت: بخش صنعت کشور به‌ویژه صنایع بزرگ و انرژی بر، برقی را که می‌توانستند در ساعات اوج، مصرف کنند به حداقل رساندند و در عوض مصرف خود را به ساعت‌های غیر اوج و روز‌های تعطیل انتقال دادند.

وی با بیان اینکه میزان برق تحویلی به صنایع بزرگ کشور در زمان مدیریت مصرف حدود ۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش‌یافته است ادامه داد: این میزان ۲۶ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ بیشتر بوده است.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: ۹۲ درصد مشترکان صنعتی کشور که شامل کارگاه‌های صنعتی و صنفی می‌شوند هیچ‌گونه محدودیتی در مصرف برق نداشتند.

رجبی مشهدی با اشاره به همکاری خوب مشترکان خانگی در مدیریت مصرف برق گفت: امسال به‌ویژه در مناطق گرمسیر مثل استان‌های هرمزگان، خوزستان و بوشهر همکاری بسیار خوبی برای مدیریت مصرف برق صورت‌گرفته به‌طوری‌که میانگین پاداش دریافتی آن‌ها به بیش از ۲۰۰ هزارتویمان رسیده و بیشترین کاهش مصرف برق در این استان‌ها اتفاق افتاده است که نشان می‌دهد حتی در زمان‌های اوج مصرف هم میزان مصرفشان تغییری نداشته است.

وی ضمن تشکر از مشارکت همه هم‌وطنان که در برنامه‌های مدیریت مصرف برق همکاری داشتند از آن‌ها درخواست کرد: ایام تعطیل هم نسبت به کاهش مصرف برق توجه کافی داشته باشند.

سخنگوی صنعت برق از مسئولان سازمان‌ها، مراکز آموزشی و دستگاه‌های اجرایی نیز درخواست کرد در ایام تعطیل از خاموش بودن وسایل سرمایشی خود اطمینان حاصل کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار