کد خبر: 1183536
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۱
طبق اعلام سازمان هواشناسی، پیش‌بینی می‌شود روز چهارشنبه پیشِ رو بیشینه دمای هوا در کربلای معلي، کاظمین و سامرا به ۴۶ درجه و در نجف اشرف به محدوده ۴۷ درجه سلسیوس برسد، همچنین روز پنجشنبه دمای این مناطق حدود یک درجه دیگر گرم‌تر شود و به ۴۷ تا ۴۸ درجه سلسیوس خواهد رسید.

به گزارش جوان آنلاين به نقل از فارس، صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه پیش رو بارش پراکنده در ارتفاعات مازندران داریم و روز پنجشنبه ۱۶ شهریور در ارتفاعات گلستان و خراسان شمالی، همچنین گیلان و مازندران، رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز جمعه ۱۷ شهریور در سواحل خزر، اردبیل، شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: تا روز پنجشنبه شمال شرق، جنوب شرق و شرق کشور، همچنین بخش‌هایی از مرکز کشور، در برخی ساعات افزایش سرعت وزش باد و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. این شرایط جوی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در غرب و جنوب غرب کشور نیز حاکم خواهد بود.

ضیائیان افزود: روز آینده در شرق کشور خصوصا زابل، وزش باد شدید، طوفان شن، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا داریم.

وی از افزایش دما در سواحل خزر و اردبیل تا روز چهارشنبه خبر داد و گفت: از پنجشنبه تا اوایل هفته آینده در نوار شمالی کشور، خصوصا سواحل خزر، دما کاهش می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در باره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری، گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۷ و ۲۷ درجه خواهد بود.

ضیائیان افزود: روز آینده شهر کرد با کمینه دمای ۱۱ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۴۸ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

وی اضافه کرد: آسمان ایلام روز آینده صاف، گاهی با وزش باد شدید و بیشینه دمای ۳۸ درجه، آسمان کرمانشاه روز آینده صاف، در برخی ساعات با ورزش باد و با بیشینه دمای ۳۹ درجه و آسمان اهواز فردا صاف همراه با غبار صبحگاهی و بیشینه دمای ۴۸ درجه پیش‌بینی می‌شود.

دمای هوا در کربلا به ۴۶ درجه می‌رسد

بنابراین گزارش طبق اعلام سازمان هواشناسی، بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی انتظار می‌رود روز چهارشنبه پیش رو بیشینه دمای هوا در کربلای معلي، کاظمین و سامرا به ۴۶ و در نجف اشرف به محدوده ۴۷ درجه سلسیوس برسد.

انتظار می‌رود روز پنجشنبه دمای این مناطق حدود یک درجه دیگر گرم‌تر شود و به ۴۷ تا ۴۸ درجه سلسیوس برسد.

در این دو روز علاوه بر افزایش دما و گرمای هوا، وزش باد، گاهی وزش باد شدید و رخداد گردوخاک نیز پدیده غالب همه شهر‌های زیارتی عراق است.

گرمای هوا و وزش باد و گردوخاک در گذرگاه‌های مرزی خسروی، مهران، چذابه و شلمچه نیز برای روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه پیش رو پیش بینی می‌شود.

در این دو روز دمای هوا در گذرگاه‌های مرزی تمرچین و باشماق حدود ۱۰ درجه خنک‌تر از سایر مبادی مرزی غرب کشور است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار