کد خبر: 1183341
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
فرمانده یگان‌های ویژه فراجا از استقرار مأموران این یگان در طرح اربعین به منظور تأمین امنیت و انتظام بخشی زائران اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه انتظامی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به حضور مأموران یگان ویژه در مرزهای ششگانه مشترک با کشور عراق در طرح اربعین اشاره و اظهار داشت: وظیفه اصلی یگان‌های ویژه انتظامی کشور تأمین امنیت زائران در پایانه‌های مرزی و انتظام بخشی به جمعیت بود.

 فرمانده یگان‌های ویژه فراجا تصریح کرد: مأموران یگان ویژه ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر قبل از پایانه و گیت‌های مرزی مستقر بوده و گذرنامه و مدارک هویتی زائران را کنترل کرده و سپس به افراد اجازه عبور به گیت مرزی را داده و بدین ترتیب از ازدحام افراد به خصوص کسانی که فاقد مدارک شناسایی معتبر و لازم بودند در مقابل گیت‌ها جلوگیری می‌کردند. 

سردار کرمی در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص چرایی حضور زنان یگان ویژه در مرزها گفت: سال گذشته مأموران زن یگان ویژه فقط در مرز مهران حضور داشتند اما با تجربه موفق سال گذشته، امسال زنان یگان ویژه در تمام مرزهای۶گانه با کشور عراق حضور داشته و با توانمندی و مهارت ویژه هم در تأمین امنیت نقش داشته و هم به کنترل مدارک زائران خانم اقدام می‌کردند.

فرمانده یگان‌های ویژه فراجا توزیع آب و غذا، انجام خدمات درمانی و بهداشتی، کولبری سالمندان و کودکان و کمک به حمل وسایل زائران ناتوان را از جمله دیگر مواردی دانست که مأموران یگان ویژه فارغ از وظیفه سازمانی خود در مرزهای ششگانه مشترک با کشور عراق در مواجهه با زائران اربعین حسینی انجام داده و نسبت به اجرای آن عشق می‌ورزیدند.

سردار کرمی با بیان این مطلب که علی‌رغم تراکم زائران در مرزهای ششگانه، الحمدالله مشکل خاصی از نظر امنیتی و انتظام بخشی نداشتیم از حضور و آمادگی کامل مأموران یگان ویژه مستقر در تمام نقاط کشور خبر داد و گفت: حضور یگان ویژه فقط به مرزهای ششگانه معطوف نبود، چراکه فقط تعدادی از مأموران به مرزها اعزام شده بودند و بقیه مأموران یگان ویژه مثل همیشه در آماده باش کامل برای تأمین امنیت و آرامش و آسایش مردم در سایر پایگاه‌ها و شهرهای کشور حضور فعال داشتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار