کد خبر: 1183279
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶
رئیس پلیس راهور فراجا از کاهش ۷۱ درصدی جانباختگان سوانح ترافیکی در سفر‌های اربعین خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، سردار سید کمال هادیانفر که در مرز مهران حضور دارد با اشاره به وضعیت ترافیکی مرز‌های اربعینی اظهار داشت: تردد در تمامی مرز‌های اربعینی به صورت روان در حال انجام است و هیچ گونه مشکل ترافیکی خاصی در مرز‌های اربعینی نداریم.

وی افزود: پرتراکم‌ترین مرز ما مهران است که سال گذشته ۶۰ درصد خروج از کشور در ایام اربعین حسینی مربوط به این مرز بود، اما امسال کاهش یافته است چرا که زائرین عزیز از سایر مرز‌ها نیز استقبال خوبی داشتند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اشاره به ظرفیت پارکینگ‌ها گفت: وضعیت پارکینگ‌ها امسال بسیار مناسب است و مشکل خاصی در مرز‌های اربعینی به ویژه مرز مهران در رابطه با امکان پارک خودرو وجود ندارد.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه به آمار تصادفات سفر‌های اربعین اشاره و بیان داشت: از اول ماه صفر که سفر‌های اربعینی از تمام نقاط کشور به سمت مرز‌های شش گانه با کشور عراق در حال انجام است تاکنون ۴ نفر بر اثر تصادفات رانندگی متاسفانه جان باختند که نسبت به سال گذشته کاهش ۷۱ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به زیر سازی مسیر مرز‌های اربعینی گفت: خوشبختانه امسال تمهیداتی که اندیشیده شده و زیرساخت‌هایی که در مسیر‌های منتهی به مرز‌های اربعینی به وجود آمده است ما شاهد سهولت در تردد‌ها هستیم که جادارد از وزارت راه و شهرسازی در این خصوص قدردانی کنیم.

سردار هادیانفر با اشاره به علت اصلی تصادفات در سفر‌های اربعینی سال گذشته گفت: سال گذشته ۳۵ درصد از تصادفات و واژگونی‌ها مربوط به زائرانی بود که در حال برگشت به موطن اصلی بودند که عمدتا بر اثر خستگی و خواب آلودگی بوده است.

وی توصیه کرد: توصیه ما این است که زائران عزیز هنگام ورود به کشور ابتدا استراحت کافی را در شهر‌های مرزی داشته باشند، سپس اقدام به رانندگی کنند.

رئیس پلیس راهور فراجا ابراز امیدواری کرد تا بارعایت قوانین، مقررات و همکاری هموطنان عزیز، تصادفات رانندگی به حداقل ممکن برسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار