کد خبر: 1183223
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹
وزارت کشور عراق از تلاش‌های انجام شده توسط مقامات جمهوری اسلامی ایران به دلیل تسهیل در ورود و خروج زائران اربعین حسینی به این کشور قدردانی کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، «خالد المحنا» سخنگوی وزارت کشور عراق در گفتگو با شبکه العهد ضمن قدردانی از تلاش‌های ایران برای تسهیل ورود زائران خارجی اظهار داشت: با نزدیک شدن به اربعین امام حسین (ع) روز به روز به جمعیت زائران افزوده می‌شود، اما امور مربوط به تامین امنیت زائران به خوبی پیش می‌رود.

وی افزود: دلیل آن نیز تدارک و برنامه‌هایی است که از مدت‌ها قبل برای استقبال از زائران و تامین امینت و ارائه خدمات به آن‌ها اندیشیده شد.

سخنگوی وزارت کشور عراق افزود: دلیل موفقیت در زمینه پذیرایی از زائران اربعین این است که تلاش‌های زیادی از جمله همکاری با مقام‌های جمهوری اسلامی ایران برای تسهیل ورود زائران خارجی، و همچنین انجام اقدامات گسترده شامل تقویت زیرساخت‌ها، ایجاد ایستگاه‌های پذیرایی از زائران و توسعه گذرگاه‌های مرزی اعم از ادارات گذرنامه، اقامت، مبارزه با مواد مخدر، بخش زنان و ترافیک انجام شد.

المحنا با اشاره به اینکه در جاده‌های منتهی به شهر مقدس کربلا هر تشکیلات به طور جداگانه طرح‌های امنیتی تعیین شده را دنبال می‌کند، اظهار داشت: سازمانی برای نظارت بر طرح‌های امنیتی این نهاد‌ها و همچنین تردد زائران و طرح ترافیک وجود دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار