کد خبر: 1182529
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶
به گفته یک مقام آمریکایی، این کشور در حال همکاری با کشور‌های شرق اروپا برای به حداکثر رساندن جریان صادرات غلات از طریق رودخانه دانوب است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت که این کشور با رومانی و مولداوی برای افزایش صادرات غلات اوکراین از طریق رودخانه دانوب همکاری می‌کند که مسیری جایگزین پس از خروج روسیه از طرح صادرات غلات از دریای سیاه محسوب می‌شود.

به گزارش رویترز، این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت: واشنگتن قصد دارد همه مسیر‌های جایگزین از جمله رودخانه دانوب را آزمایش کند.

وی افزود: از آنجایی که رودخانه دانوب در خاک کشور‌های عضو ناتو جریان دارد، مسیری مناسب برای صادرات غلات است و سعی خواهیم کرد میزان جریان صادرات از این مسیر را دوبرابر کنیم.

قرار است آمریکا در هفته‌های آینده نشستی با مقاماتی از کشور‌های رومانی و مولداوی برای به حداکثر رساندن جریان صادرات از طریق مسیر دانوب برگزار کند.

قرارداد غلات که با میانجیگری ترکیه و سازمان ملل در جولای ۲۰۲۲ انجام شد، امکان صادرات غلات از بنادر اوکراین را فراهم کرده بود، ولی ماه گذشته مسکو از این توافق خارج شد و غرب را متهم کرد که صادرات غلات و کود روسیه در این قرارداد نادیده گرفته شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار