کد خبر: 1182528
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸
منابع رسانه‌ای از شکل گیری درگیری‌های شدید میان دو گروه شبه نظامی تحت امر ترکیه در استان حلب خبر دادند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، خبرنگار شبکه المیادین در سوریه در این باره اعلام کرد که شبه نظامیان دو گروه موسوم به «عاصفه الشمال» و «لواء ابو العز اریحا» در شهر «اعزاز» در حومه شمالی حلب به شدت با یکدیگر درگیر شدند.

وی اعلام کرد که درگیری‌ها میان این دو گروه وابسته به ترکیه همچنان ادامه دارد.

برپایه این گزارش، طبق آمار اولیه درگیری میان این دو گروه تاکنون منجر به کشته شدن چهار تن از آن‌ها شده است.

همچنین در این درگیری‌ها ۱۱ شبه نظامی دیگر نیز مجروح شده‌اند.

درگیری میان شبه نظامیان مورد حمایت ترکیه درحالی شکل گرفته است که صبح امروز منابع خبری سوری از تداوم درگیری میان گروه مسلح موسوم به «شورای نظامی دیرالزور» و «قسد» که هر دو مورد حمایت ارتش آمریکا هستند، خبر دادند.

در پی بازداشت "احمد الخبیل" سرکرده ارشد گروه مسلح شورای نظامی دیرالزور توسط شبه نظامیان موسوم به "نیرو‌های سوریه دموکراتیک" (قسد)، درگیری‌های شدید میان این دو گروه مسلح برای سومین روز متوالی ادامه دارد.

به گفته شبکه المیادین، قسد و شورای نظامی دیرالزور دو گروه مسلح مزدور ارتش آمریکا در شرق سوریه هستند. شورای نظامی دیرالزور پیشتر زیر مجموعه قسد بود و آمریکا به تازگی برای گردهم آوردن قسد و دیگر گروه‌های مسلح خود در منطقه التنف و گروه‌های تروریستی تحت حمایت ترکیه با یکدیگر تلاش می‌کند. گروه شورای نظامی دیرالزور متشکل از عناصر عشایری عرب سوری و قسد متشکل از عناصر کُردی سوری است.

براساس توافق سال ۲۰۱۷ میلادی میان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشور‌های ضامن صلح آستانه چهار منطقه امن در سوریه (کاهش تنش) ایجاد شد.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که ادلب استانی در شمال غربی سوریه و بخش‌هایی از استان‌های لاذقیه، حما و حلب را در بر می‌گیرد، هنوز در دست گروه‌های تروریستی قرار دارد و گفته می‌شود که کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی تحریرالشام (جبهه النصره) است.

اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، سران روسیه و ترکیه در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه وعده داد که بدون خونریزی تروریست‌های مستقر در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند، اتفاقی که تا امروز رخ نداده و تروریست‌ها در این منطقه هر از چندگاهی به نیرو‌های نظامی سوریه یا پایگاه روسیه در اطراف این منطقه حمله می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار